CHIC fortsätter att satsa och stärka upp digitalt. Nu genom att värva influencern Margaux Dietz.

– Det känns helt fantastiskt att Margaux har valt att flytta över till oss. Hon rimmar perfekt med CHIC, vi delar samma målgrupp och vi ser henne som en självklar livsstilsprofil hos oss. Hon är en riktigt professionell influencer som är tydlig med sitt personliga varumärke och vi har redan flera kunder som har efterfrågat samarbeten med Margaux, i både native- och livesammanhang, säger t.f. chefredaktör Cassandra Lindblom om rekryteringen.

För ett par veckor sedan fick Margaux sitt första barn och hennes följare fick ta del av förlossningen genom hennes sociala kanaler. Vloggen från förlossningen blev en omskriven succé och har närmare en halv miljon visningar på Youtube. Tiotusentals unga kvinnor följer henne dagligen i sociala medier och i bloggen, där hon varvar livsstil med mode och mammaliv.

– Jag ser verkligen fram emot att ta nästa steg i min karriär tillsammans med CHIC. Det finns rätt förutsättningar för mig att utvecklas och våra varumärken matchar varandra som handen i handsken, säger Margaux Dietz.

Margaux har en bakgrund hos Devote där hon har bloggat och jobbat som profilansvarig. Nu kommer hon att satsa på att vara influencer på heltid. I bloggvärlden har Margaux varit aktiv i snart tre år och i mitten av juli flyttar bloggen till CHIC.

FAB Media når varje vecka hundratusentals kvinnor med varumärkena FRIDA, Baaam, CHIC och ShapeUp. Företaget har uppmärksammats stort den senaste tiden efter bland annat dubbla priser på Tidskriftsgalan och flertalet framgångsrika redaktionella kampanjer som till exempel #jaggillarmig och #hållintekäft.