Aller media fortsätter att utveckla verksamheten och även yrkesrollerna för att bygga ett modernt mediehus som speglar nya sätt att arbeta. Olle Karlsson har därför utsetts till produktionschef över en ny central produktionsavdelning för layout och produktion.

Aller media har under de senaste åren satsat kraftfullt på utveckling, inte minst digitalt med bland annat framgångsrika satsningar på nya annonsformat och försäljningsmetoder som native och programmatic guaranteed. Företaget var också bland de första mediehusen i Sverige att samarbeta med Facebook för Instant Articles. Det digitala innehållscentret som skapades för knappt ett år sedan har givit resultat i väsentligt ökad trafik. Aller medias varumärken har idag 1,6 miljoner unika besökare och 7 miljoner sidvisningar i veckan.

Förändrings- och utvecklingsarbetet fortsätter. Under 2017 ska en ny central produktionsavdelning som ska samordna layout, repro och korrektur för flera varumärken implementeras. Genom dessa satsningar ska både kvalitet och kreativitet för varumärkena stärkas.

Olle Karlsson har arbetat på Aller media sedan 2006, och har sedan 2010 varit produktionschef för Reproavdelningen.

– Olle Karlsson har gedigen kunskap och erfarenhet av att leda produktionsarbete. Han är dessutom väl insatt i Aller medias verksamhet efter många år i företaget med olika arbetsuppgifter. Därför är han som klippt och skuren för att leda vår nya satsning på en samordnad produktionsavdelning. En central layoutdesk och produktion kommer innebära ett ökat kompetens- och erfarenhetsutbyte samtidigt som organisationen blir mer flexibel, säger Martin Kroon, publicistisk direktör på Aller media.

Produktionsavdelningen kommer att utgå från Aller medias nya kontor i Malmö från och med januari 2017 och en layoutdesk kommer också att finnas i Stockholm. Olle Karlsson tillträder sin nya tjänst 1 augusti.

– Att få vara med att tillsammans med Aller medias duktiga medarbetare bygga upp en helt ny organisation som kommer att göra skillnad i framtiden är oerhört inspirerande. Jag tror verkligen på detta nya sätt att arbeta som innebär en stor förändring i sättet att se på produktion, säger Olle Karlsson.

För mer information, vänligen kontakta:

Martin Kroon, publicistisk direktör, Aller media
Telefon 042- 17 35 06 eller email: martin.kroon@aller.com

Olle Karlsson, produktionschef, Aller media
Telefon: 042-17 35 80 eller email: olle.karlsson@aller.com