Aller media lanserar Sveriges billigaste krysstidning – Veckokryss. Tidningen börjar säljas i butik idag och kostar bara tio kronor.

Det är tuffa tider för print, men fortfarande finns det möjligheter för nya varumärken. Därför lanserar Aller media denna vecka en helt ny korsordstidning – Veckokryss.

Veckokryss blir Sveriges billigaste korsordstidning – den kostar bara 10 kronor – och kommer som namnet avslöjar ut i butik varje vecka.

Idag är det endast kvällstidningarna som ger ut kryssbilagor varje vecka, och med den nya satsningen på Veckokryss tar Aller media upp konkurrensen om korsordskonsumenterna.

Veckokryss kommer i första hand att säljas i butik under de tre sommarmånaderna och den kommer också under lanseringsfasen att paketeras med Aller medias varumärken Hemmets Veckotidning, Allers, Året Runt och Allas.

– Veckokryss är ett spännande test att lansera en helt ny printtidning som kommer ut veckovis till en låg kostnad. Jag hoppas att detta ska bli en stadig titel i vår bukett av krysstidningar, säger Jonas Nirfalk, chefredaktör för Aller media Korsord.

Trots det låga priset håller kryssen samma höga kvalitet som Aller medias övriga krysstidningar. I Veckokryss finns mängder av nygjorda kryss på lätt och medelsvår nivå. Dessutom innehåller tidningen både quiz och ett uppslag Buskul för hela familjen, med pyssel, klurigheter och kul för alla åldrar.

För mer information, vänligen kontakta:

Martin Kroon, publicistisk direktör, Aller media

Telefon 042-17 35 06, eller email: martin.kroon@aller.com