Nu skalar Aller media upp sin satsning på digitala produkter och tjänster genom att lansera nya digitala kurser. Lanseringarna är ytterligare ett led i mediehusets digitala transformation med målsättningen att erbjuda relevant innehåll och tjänster på flera digitala plattformar.

– Vi har en stark relation till Sveriges kvinnor och djupa insikter om deras intressen och vardagsproblem. Därför vet vi att de kräver allt mer interaktiva medieupplevelser och tjänster som löser ett problem. Digitala kurser är ett av många sätt som vi kan erbjuda det, säger Kajsa Medin-Hansen, digital affärsutvecklingschef på Aller media.

Aller media erbjuder sedan tidigare olika digitala hälsotjänster genom varumärket MåBra. Även de nya kurserna har ett hälsofokus och erbjuder lösningar på målgruppernas specifika problem: Gott & Glutenfritt, från varumärket Glutenfritt, som riktar sig till glutenintoleranta personer, och Stressa mindre – lev mer, från MåBra, som riktar sig till personer i riskzonen för utbrändhet.

– Vi ser digitala kurser som ett spännande sätt att erbjuda våra användare och läsare en digital produkt som de både uppskattar och är beredda att betala för. Målsättningen är att hitta fler sådana produkter som fyller samma syfte, säger Kajsa Medin-Hansen.

Under det senaste året har Aller media gjort stora satsningar i linje med företagets digitala transformation, exempelvis i en Digital Content-redaktion i Stockholm som fortsätter att växa både i Stockholm och Malmö, Native Studio som arbetar med kreativa annonslösningar samt en satsning på influencers med Hannah Sjöström i spetsen.

Här finns de nya kurserna tillgängliga:

Stressa mindre – lev mer
Gott & Glutenfritt

För mer information, vänligen kontakta:
Kajsa Medin-Hansen, digital affärsutvecklingschef på Aller media
Telefon: 070 838 07 27 eller email: Kajsa.MedinHansen@aller.com