– Frida Förlag har i över 30 år varit det ledande tidskriftsförlaget för unga kvinnor i Sverige. Aller media har ägt 50 procent av aktierna i Frida Förlag sedan 2008. Vi ser stora möjligheter att fortsätta utveckla Frida Förlags erbjudande till unga kvinnor, en målgrupp som är pådrivande för digital utveckling och där ser vi stor potential, säger Bodil Ericsson Torp, vd Aller media.

Frida Förlag ger ut sex titlar, däribland tidningarna Frida, Veckans NU, Shape Up och Solo. Titlar som kompletterar Aller medias varumärken då dessa primärt vänder sig till en yngre kvinnlig målgrupp.

– Jag har under mer än 30 år haft förmånen att driva Frida Förlag och utvecklat verksamheten inom olika områden, vår digitala satsning började redan 1998. Det är med glädje jag nu lämnar över till Aller media och Frida Förlags vd Anders Juhlin. Vi har haft ett mycket gott samarbete genom åren och jag är övertygad om att Aller media tillsammans med Anders Juhlin kommer kunna fortsätta att utveckla Frida Förlag, säger Ove Jerselius.