Den digitala affären betyder allt mer och står i dagsläget för cirka 20 procent av de totala medie-investeringarna i Sverige idag och ökar hela tiden. Aller media satsar nu stort på att vara en del av denna utveckling, där satsningen på programmatic är en naturlig del.

– Det känns fantastiskt bra att ha med Susanne på vår digitala resa. Hon är omvittnat duktig på detta och genom hennes höga kompetens kring programmatiska köp kan vi nu möta kundernas förväntningar. Hon kommer också att kunna stötta vår egen säljkår och ge dem de verktyg som krävs, säger Lotta Cederbom, kommersiell direktör på Aller media.

I slutet av förra månaden presenterades Jens Stenberg som digital innehållschef på Aller media, för att ansvara för att samla mediehusets redaktionella, digitala satsningar. Genom ett skapa ett digitalt innehållscentrum accelererar bolaget sina satsningar på starkt innehåll och ökad trafik. Den aktuella rekryteringen förstärker nu denna utveckling.

– Jag har jobbat med media i hela mitt professionella liv och att nu få möjlighet att kliva på ett av Sveriges starkaste mediehus, där man så uttalat vill förändras, är väldigt inspirerande. Aller media har ju en mycket stark position hos Sveriges kvinnor och alla vet ju hur starka kvinnor är inom digitala och sociala medier. Så här finns många möjligheter att utveckla vårt annonserbjudande tillsammans med kunderna, säger Susanne Persson.