Caroline Snabb har lång erfarenhet inom e-handel och hon har sedan starten varit delaktig i att framgångsrikt bygga upp e-handelsföretaget Beauty the You Way AB. Caroline ansvarade där för att driva trafik, öka antal köp och skapa attraktiva kundupplevelser.

– Med Caroline kommer vi att få ny kompetens som gör att vi kan utveckla Aller medias e-handelserbjudande för våra kunder. Målsättningen är att göra e-handel till en viktigare del av våra intäkter som ytterligare integrerar läsupplevelsen med nya tjänster, säger Lotta Cederbom, kommersiell direktör på Aller media.

Flera av Aller medias varumärken erbjuder idag webbutiker och under kommande år kommer erbjudandet att utvecklas ytterligare. Tidigare i år lanserade ELLE och Kicks ett samarbete kring webbutiken ELLE Shop Beauty. Där kan besökarna botanisera bland skönhetstrender och makeuptips och kunna lägga redaktionens utvalda produkter direkt i en varukorg för köp på kicks.se.

– Det känns jättespännande att få vara med och bygga upp Aller medias e-handel för att skapa attraktiva kundupplevelser. Med de starka varumärken som Aller media har finns riktigt goda förutsättningar att erbjuda våra kunder och läsare intressanta och relevanta erbjudanden och varor, säger Caroline Snabb.

Caroline Snabb tillträder sin tjänst på Aller media den 1 december.