Aller media har med sina starka varumärken redan många välkända profiler såsom Elsa Billgren, Krickelin Kristin Lagerqvist, Daniella Witte, Catarina König, Daniel Lindström, Cia Jansson och Leila Söderholm. Alla tongivande inom sina områden.

Nu tar Aller media ett tydligare grepp om arbetet med influencers genom att anlita Hannah Sjöström för att utveckla Aller medias erbjudande.

– Vi vill bli tydligare mot kunder och samarbetspartners för att tillsammans skapa relevant innehåll och nya format, säger Helena Holmström, commercial creative director, Native Studio på Aller media. Vi märker en enorm efterfrågan hos våra kunder, och eftersom Aller media med alla våra starka varumärken har en enorm räckvidd och trovärdighet, är det en win-win för både våra influencers och kunder.

Hannah Sjöström har arbetat mycket framgångsrikt med influencers på bland annat Metro Mode. Hennes uppdrag blir att, förutom att arbeta med de över 70 profiler och experter inom olika områden som redan är knutna till Aller media, även knyta till sig fler influencers och utveckla nya samarbetsformer.

– Aller media har några av de bästa varumärkena i sin portfölj, som det finns mycket potential i. Jag ser fram emot att sätta strategierna och bygga upp en organisation för arbetet framåt när det gäller influencer marketing, säger Hannah Sjöström.

Influencer marketing är en naturlig utveckling av Aller medias nya Native Studio. För att ligga i framkant och erbjuda marknaden nya kreativa koncept och effektiva samarbetsformer utvecklas ständigt nya samarbeten. Flera spännande projekt och samarbeten kommer presenteras under hösten.

För mer information, vänligen kontakta:

Helena Holmström, commercial creative director, Native Studio Aller media
Telefon 08- 57 80 11 50 eller email: helena.holmstrom@aller.com