Aller media förstärker organisationen med en ny analyschef, Emanuel Vaz som närmast kommer från Telenor där han arbetat som chef över Customer Insight-avdelningen. För Aller media är en förstklassig analysförmåga en av nycklarna till att nå målet att vara det bolag som når och förstår kvinnor bäst.

– Emanuel har en solid analytisk förmåga och genom sin erfarenhet ett naturligt fokus på kunden. Det är något som blir allt viktigare när vi utifrån data och insikter utvecklar både användarupplevelsen och attraktiva partnererbjudanden, säger Niklas Engström, digital utvecklingsdirektör på Aller media.

Före Telenor arbetade Emanuel Vaz med Market Intelligence på Altia (finska motsvarigheten till Vin&Sprit) och dessförinnan som Market Researchkonsult.

– Det ska bli väldigt spännande att få börja på Aller media. Ett företag med starka varumärken som är mitt uppe i en stor digital utvecklingsresa. Och i den resan kommer analys vara en viktig pusselbit för att lyckas, säger Emanuel Vaz.