Aller media satsar på att stärka kundrelationerna och har utsett Fredrik Löfgren till ny kundservicechef. Fredrik Löfgren kommer närmast från konsultbolaget Navigio, ett av Nordens ledande företag inom humankapital. Under våren har han även varit ansvarig för att stärka Aller medias kundserviceavdelning i samband med bytet av bolagets prenumerationssystem. Nu ska han ta bolagets kundservice till toppklass. Innan Navigio har Fredrik Löfgren varit ansvarig för kundservice hos Lantmännen, Bokus.com och CDON.com.

I och med denna rekrytering är bolagets ambition att förra höstens problem med långa svarstider ska vara historia och att målet nu är att bygga mediebranschens främsta kunderviceavdelning.

– Jag är mycket nöjd med att Fredrik har valt att börja hos oss. Under Fredriks ledning har vi under våren gjort många viktiga förbättringar och framsteg, så att vi idag har en godtagbar service till våra kunder. Nu är vi beredda att ta nästa steg och utveckla vår kundservice till toppklass, säger Lotta Cederbom, kommersiell direktör på Aller media.

Det var i samband med byte av företagets prenumerationssystem förra hösten som det uppstod problem. Det innebar i sin tur en anstormning av telefonsamtal från oroliga prenumeranter och mycket långa väntetider. För att möta detta gjorde många kraftfulla åtgärder, bland att utökades personalstyrkan från 20 personer till närmare 100. Situationen har nu stabiliserats och tillgängligheten för kunderna är på en godtagbar nivå.

– Det är klart att det varit en exceptionell tid för oss alla, men nu kan vi gå vidare. För mig har vårens arbete också gett mig en väldigt god inblick i och förståelse för de möjligheter som vi har framför oss. Det finns ett fantastiskt driv i organisationen och att få möjlighet att jobba på ett av Sveriges ledande mediehus med det som jag brinner för – ett kundmöte i världsklass – är så klart väldigt inspirerande, säger Fredrik Löfgren, ny kundservicechef hos Aller media.