​Allerdagarna byter skepnad och blir Aller Media SheSummit

I år byter Allerdagarna kostym och döps om till SheSummit, ett uppdaterat och inspirerande heldagsevent för annonsörer med fokus på kommunikation och konsumtion. Årets tema på eventet är ”Ett hållbart liv” vilket innebär att programpunkterna kommer andas hållbarhet ur flera olika perspektiv kopplat till Aller Medias coremålgrupp, kvinnor. Nytt är också att Aller media släpper en helt ny rapport, SheReport, som kommer att presenteras på SheSummit.

SheReport är en rapport med insikter om kvinnan utifrån hennes perspektiv. Rapporten kommer att släppas fyra gånger per år och ta upp ämnen som är intressanta ur ett kvinno- och samhällsperspektiv. SheReport baseras på en kvantitativ undersökning bland 1000 kvinnor, och kommer dessutom att innehålla inspiration och omvärldsanalys.

- SheReport är en rapport om kvinnor framtagen av kvinnor. Temat för vårt första rapportsläpp är hållbar konsumtion och vi vill bjuda på insikter som kan inspirera både annonsörer och konsumenter att göra mer hållbara val. Bland annat kommer vi att titta närmare på känslor kopplat till att hållbar konsumtion, och vem eller vad som inspirerar kvinnor att konsumera hållbart, säger Lotta Cederbom, Vice VD och Kommersiell Direktör på Aller Media.

Uppdaterat format
Precis som på tidigare Allerdagarna kommer det att bjudas på framtidsspaningar, insikter och kunskap av inspirerande föreläsare med spetskunskap inom kommunikation, omvärldsanalys och hållbarhet. Målet är att hjälpa annonsörer att bli ännu mer relevanta i sin kommunikation med kvinnor.

- Formatet för Allerdagarna har förändrats genom åren och har idag mynnat ut i ett uppdaterat, aktuellt och inspirerande dagsevenemang där vi bjuder in våra kunder. Vårt why är att ge Sveriges kvinnor ett rikare liv, och att inspirera våra kunder att hjälpa kvinnan att leva ett hållbart liv tycker vi är ett viktigt och bra sätt att göra det på, säger Lotta Cederbom,

SheSummit kommer att äga rum den 20 november på At Six. SheReport kommer att släppas fyra gånger om året och kommer att vara öppen för alla att ta del av. Rapporten tas fram tillsammans med Luna Labs och Norstat.

För mer information, vänligen kontakta:
Lotta Cederbom, Vice VD och Kommersiell Direktör Aller media
Telefon 070 322 35 88