DIGITALT

Våra varumärken finns på alla plattformar. Vi har en hög, ständigt ökande räckvidd och når kvinnor i alla åldrar över hela landet. Vi erbjuder skräddarsydd digital annonsering samtidigt som också vi ligger längst fram i den programmatiska utvecklingen.

 
 

Display

Display-annonsering får hög räckvidd hos starka varumärken. Vi har en stor variation av annonsformat för desktop och mobil med möjlighet att addera rich media och data.
 

Digital natives

På alla våra sajter finns det möjlighet att publicera så kallade native ads, dvs artiklar som är tydligt annonsmärkta och med ett innehåll som betalats av annonsören. Native ads produceras av Aller media och annonsmärks som ett samarbete med det aktuella varumärket.
 

Nyhetsbrev

Våra varumärkens nyhetsbrev når 350 000 prenumeranter och här finns möjlighet att synas med display eller natives. Man får exponering i en trovärdig och relevant kontext och nyhetsbrev är en starkt etablerad form att kommunicera digitalt och man når rakt in i rätt målgrupp.
 

Programatic

Vi erbjuder flera olika vertikaler och du kan köpa både open rtb , programamtic guaranteed och PMP.
 

Influencers

Vi satsar stort på influenser marketing och har idag över 70 profiler och experter inom olika områden, en skara som växter starkt.

Här ges möjlighet att ta del av etablerade profilers egna kanaler, med en trogna följarskaror som engagerar sig och gärna deltar i tävlingar eller tar emot råd och tester från sin favoritperson.
Läs mer…

 

Social medier

Både antal användare och spenderad tid i sociala medier ökar konstant.  Möjlighet till interaktion skapar ett högt engagemang hos mottagarna. Man exponeras i en exklusiv miljö där våra varumärken blir garanter för budskapets trovärdighet.
 

Podcast

Poddlyssnare väljer själv vad dom vill lyssna på, och gör det oftast via hörlurar, vilket gör dem extra mottagliga för integrerade budskap. Vi har flera framgångsrika poddar och fler är på gång.

Varje podd marknadsförs av det ägande varumärket, t ex, ELLE, Café eller Svensk Damtidning. Varje avsnitt exponeras på sajten, facebook och i nyhetsbrev varje vecka. Respektive podd kan sponsras som format under 4-veckorsperioder.
 

Rörligt

I våra digital kanaler kan vi distribuera rörligt material i displayformat, som en del i natives eller som Pre-rolls till redaktionellt material. Rörligt konsumeras på alla plattformar med mobilt som starkast växande kanal.