FAB Medias storsatsning Baaam tar nu steget över till event med målsättningen att möta sina målgrupper även i livesammanhang. Först ut blir det etablerade arrangemanget The Color Run i Sverige.

-The Color Run är ett perfekt tillfälle för annonsörer att möta tusentals löpare i ett unikt sammanhang. Varumärket har redan en stark relation till Baaams målgrupp och kombinerar en aktiv livsstil med fest. Det känns jättespännande att producera och marknadsföra ett så starkt event som The Color Run under Baaams flagg, säger Shatilla Holm, eventchef för Aller media.

The Color Run är ett globalt lopp som grundades 2011 med målet att föra samman människor och göra världen till en lyckligare, friskare plats. Loppet har som avsikt att skapa en upplevelse utöver det vanliga genom att erbjuda löpare ”The happiest 5K on the planet”. Globalt har över sex miljoner personer deltagit i The Color Run och i Sverige har loppet genomförts sedan 2012 och riktar sig till personer i åldern 18-35 år.

-Vi på Baaam brinner för att inspirera och engagera och det är vad The Color Run handlar om. Alla färger och former är lika välkomna, precis som hos Baaam. Nu längtar vi, säger Sara Grundberg, ansvarig utgivare för Baaam.

Det första loppet i Baaams regi kommer att gå av stapeln den 17 juni i Tantolunden i Stockholm.

FAB Medias storsatsning Baaam är en mobil, social och digital medietjänst som inspirerar och engagerar användarna där de är och helt på deras villkor. Baaam har uppmärksammats för bland annat sin kampanj #nailalönen och rekryteringen av influencer-stjärnan Flora Wiström.

Baaam är ett varumärke inom FAB Media som in sin tur är ett helägt dotterbolag till Aller media. Rättigheterna till The Color Run i Sverige ägs av Aller Media AB.

FAB Media (tidigare Frida Förlag) är Sveriges största sociala och digitala mediehus för kvinnor i åldern 12-35 år. Med våra varumärken Frida, Baaam, ShapeUp och Chic förser vi varje dag hundratusentals kvinnor med inspirerande och engagerande innehåll – digitalt, i sociala medier, i print och med poddar och event. FAB Media är ett helägt dotterbolag till Aller media.