Enligt senaste Orvesto-mätningen fortsätter Café att utöka sin räckvidd, +11%. Det är ett tydligt tecken på att den tydliga trenden från Orvestos helårsrapport håller i sig, där Café ökade med 26 procent.

– Det är lätt att bli rädd och börja bromsa i motgång, men vi har i stället valt att gasa med det som är viktigt för våra läsare: mode, de djupa personporträtten och reportagen. Bra innehåll kostar pengar att producera. Det är skönt att se att det lönar sig, säger Jonas Terning, chefredaktör på Café.

Dessutom fortsätter Cafés sajt att växa och är den största modesajten för män i Sverige. Cafe.se har i dag i snitt 227 000 unika besökare i veckan.

– Vi gör många saker utanför tidningshyllan, inte bara på sajt och i sociala medier utan också med butiksmingel och fester. Jag tror att även detta visar sig i Orvestos mätning. Café är mer än bara ett magasin. Det kräver hårt arbete, men det är värt varenda minut.

För mer information, vänligen kontakta:

Jonas Terning, chefredaktör på Café

Tel: 070-778 01 11