Vill du vara del av framtidens teknikdrivna marknadsavdelning? Marketing Technologist? Agile Performance Manager? Har du ett intresse för mediabranschen och gillar att utvecklas och forma din roll?

Vårt Maketing Operations team växer och vi söker dig med mycket hög teknisk spetskompetens inom, MS Dynamics CRM, Marketing Automation och SQL och har ansvar för teknisk setup, drift och utbildning. Idag arbetar du antigen som teknisk lösnings arkitekt/specialist inom Dynamics 365/AX/CRM eller har erfarenhet av att arbeta som konsult eller på en IT-avdelning med övergripande systemansvar.

Vi erbjuder dig

Aller media är en arbetsplats där din insats och kunskap spelar roll, där vi tillsammans driver förändring och utveckling med våra kunder i centrum och där dina kollegor bryr sig om dig.
Vi söker alltid personer som är orädda, redo att tänka i nya banor och växa med oss.

Du får jobba i ett tajt Marketing Operations team med högt i tak, mycket skratt och en härlig teamkänsla. CRM är ett av våra mest prioriterade affärsområden, vilket innebär att dina insatser kommer att både synas och göra skillnad. Hos oss får du chansen att vara med på en resa mot digitalisering och förändring. För rätt person erbjuder företaget ett attraktivt förmånspaket och många spännande utvecklingsmöjligheter inom koncernen.

Tjänsten är heltidsanställning, med start snarast. Vi finns på Östergatan 20 i Malmö.

Vi söker dig som har minst 3 års erfarenhet av CRM och:

  • Akademisk examen, systemvetenskap eller liknande
  • Du har dokumenterad erfarenhet av att arbeta med Microsofts teknikplattformar.
  • Har mångårig erfarenhet av MS Dynamics, vi ser gärna att du är certifierad i Microsoft Dynamics CRM
  • Har flerårig kompetens i SQL
  • Har arbetat med komplexa Marketing Automation flöden
  • Kunskap om SCRUM är meriterande
  • Bekväm med att undervisa andra i verksamhetsnära system
  • Har en god förståelse för integration mot andra system
  • Kunskap inom Azure, BizTalk, Sharepoint och ASP.NET/C#/HTML5/CSS/HTML/Javascript. Detta behöver dock inte vara din kärnkompetens
  • Erfarenhet av marknadsavdelning/byrå är meriterande
  • Flytande svenska

Mer om rollen

Som teknisk CRM specialist blir du en central spelare i vårt Marketing Operations team bestående av kollegor med kompetens inom utveckling, projektledning och stor applikationskunskap inom MS Dynamics CRM. Du blir experten i frågor som rör den tekniska utvecklingen.

Rollen kräver goda kunskaper i SQL för att kunna styra systemet optimalt. Du kommer ansvara för att programmera och ändra regelverk i CRM som styr förnyelser och agera Superuser av CRM och Marketing Automation. Du arbetar både med implementationsprojekt av Microsoft Dynamics CRM och vidareförädling av Marketing Automation. I projekten är du delaktig i förstudier och ansvarar därefter för uppsättning och anpassning av systemet anpassat till verksamheten samt internutbildning.

Du har övergripande ansvar för CRM-funktionaliteten i systemen och är, tillsammans med Team Leader, kontaktperson samt kravställare. Som teknisk CRM specialist är du ansvarig för att driva och följa upp ärenden som du rapporterar till IT. Ditt huvudfokus kommer ligga på våra CRM-system och Marketing Automation verktyg, men rollen kräver en övergripande förståelse för och kunskap i samtliga marknadssystem.

Kvalifikationer för att bli framgångsrik denna roll

Du har god problemlösningsförmåga kombinerat med kvalitetstänk, noggrannhet och engagemang. Du behöver vara professionell i rollen och tycka om att arbeta i team för att passa in hos oss. Som lagspelare har du en stark vilja att dela med dig av din kunskap till andra. Du är kreativ och har en förtrolig framtoning, brinner för kundnytta och är affärsmässighet i allt du gör.

Vi i Marketing Operations teamet har mycket energi och driv att nå eller överträffa våra mål. Vi söker dig som också har det. Vi tror att du kan kombinera en helhetssyn med operativt utförande, och du har alltid affären i fokus. Du samarbetar och gör din expertis greppbar för såväl kommersiella som tekniska kontakter.

Sök!

Du ser förmodligen denna annons via din mobil, därför har vi gjort det enkelt för dig att ansöka direkt från mobilen. Med ett enkelt klick kan du ansöka redan nu med din LinkedIn-profil eller bifoga ditt CV via Dropbox eller Google Drive. Vi utvärderar kandidater löpande så sök tjänsten redan idag. Välkommen med din ansökan senast den 30/9.

Har du frågor om tjänsten? Kontakta:
Helena Pieslinger, Team Leader Marketing Operations, helena.pieslinger@aller.com
Jessica Berger på HR, jessica.berger@aller.com

Om Aller media

Aller media är Sveriges marknadsledande aktör inom populärpress. Vi har några av Sveriges mest välkända varumärken inom tidskrifter, såsom ELLE, Café, MåBra, Svensk Damtidning, ELLE Decoration, ELLE Mat & Vin,  Allers, Hemmets Veckotidning, Hänt i Veckan, Femina och Residence. 

Vi har levererat avkoppling, underhållning och inspiration till miljoner läsare sedan 1894 och vi utvecklar ständigt nya sätt att underhålla och engagera våra läsare, besökare och följare. Vi säljer 65,5 miljoner tidningar om året – 9 av de 10 mest lösnummersålda titlarna i handeln kommer från Aller media – och varje månad läser 3,2 miljoner svenskar en eller flera av de drygt 30 titlar som ges ut av Aller media. 

Våra sajter har 1,7 miljoner unika besökare och ca 10 miljoner sidvisningar i veckan. Vi har kontor i Stockholm och Malmö. Huvudkontoret ligger i Stockholm. Make Your Mark och OTW. 

Make Your Mark ger ut över 80 publikationer per år och är en av Sveriges ledande aktörer inom content marketing, med huvudfokus på konsumentinriktad kommunikation.

OTW är Nordens ledan de leverantör av redaktionell kommunikation och är med sina 40 tidningstitlar, flera hundra timmar television och en mängd digital media, framför allt inom webb och webb-tv, den mest prisbelönta och högst rankade contentbyrån i Sverige.

Läs mer på www.aller.sewww.makeyourmark.se och www.otw.se

Ansök