Nu slår ELLE tillsammans med KICKS upp portarna till en ny skönhetsdestination på nätet: ELLE Shop Beauty. ELLEs skönhetsexpert har handplockat hundratals favoriter ur KICKS sortiment och byggt en digital skönhetsbutik på ELLE.se – fylld med kultprodukter, nyheter, tidlösa klassiker, nischdofter och nästa generations it-produkter.

På ELLE.se kommer besökarna att kunna botanisera bland skönhetstrender och makeuptips och direkt kunna lägga produkterna i en varukorg för köp på kicks.se.

– Det känns suveränt att kunna erbjuda våra läsare en shoppingmöjlighet inom beauty. Att välja KICKS som samarbetspartner var givet eftersom de både är störst inom skönhet och en auktoriserad återförsäljare av skönhet på nätet, säger Cia Jansson, ELLEs chefredaktör.

KICKS, som är en ledande aktör inom skönhet på den nordiska marknaden, ser stora mervärden för sina kunder i samarbetet med ELLE.

– Vi har letat efter de oumbärliga tipsen som får oss att upptäcka nya skönhetsfavoriter. På kicks.se finns närmare 40 000 produktrecensioner från andra användare, men nu, i och med samarbetet med ELLE, får vi även ELLE-redaktionens trendsäkra tips kring nya och klassiska favoriter hos KICKS, säger Nanna Hedlund, marketing director på KICKS.

ELLE Shop Beauty i samarbete med KICKS öppnades på ELLE.se måndagen den 17 augusti.