Nu lanserar FAB Media contentstudion FAB Lab och rekryterar Malin Karlunden som kommersiell redaktör.

– Intresset för vår nativeprodukt är större än någonsin. Tillsammans med Malin kan vi jobba ännu närmare kunderna och producera det bästa innehållet för vår målgrupp, säger VD Anders Juhlin.

Senaste året har FAB Media vässat sitt nativeinnehåll för målgruppen tjejer och unga kvinnor, under sina varumärken FRIDA, SOLO, ShapeUp och CHIC. Satsningen har bland annat lett till att FRIDA nominerats till det prestigefyllda priset för Bästa nativekampanj i internationella
Digiday Awards med kampanjen #jaggillarmig i samarbete med Always #LikeAGirl.

För att kunna möta det växande intresset från annonsörerna lanserar man nu contentstudion FAB Lab. Kommersiell redaktör och projektledare blir Malin Karlunden som värvas från Land och LRF Media.

– Det här känns förstås superspännande. Hela FAB Media brinner verkligen för sin målgrupp och är därför helt orädda inför att, precis som dagens unga kvinnor, kasta sig ut och testa alla plattformar och möjligheter i den digitala världen, säger Malin Karlunden, tillträdande kommersiell redaktör.

– Malin är extremt vass på att skapa digitalt innehåll som användarna älskar. Att hon dessutom är grym på att optimera distributionen för att innehållet ska få den bästa effekten för våra kunder, gör henne perfekt för den här rollen, säger FAB Medias VD Anders Juhlin.

Malin Karlunden börjar på FAB Media 31 oktober 2016.

FAB Lab är en del av FAB Media (tidigare Frida Förlag), Sveriges största sociala och digitala mediehus för unga kvinnor. Med våra varumärken CHIC, SOLO, FRIDA och ShapeUp förser vi varje vecka hundratusentals tjejer och kvinnor med inspirerande och engagerande innehåll – digitalt, i sociala medier, i print och med poddar och event. FAB Media är ett helägt dotterbolag till Aller media. Läs mer på fab.se.