Frida Förlag tar nu ännu ett steg i sin digitala utveckling genom att instifta den nya tjänsten digital innehållschef och tillsätta Sara Grundberg till den nya rollen. Den nya tjänsten är ett viktigt led i Frida Förlags offensiva strategi att bli det marknadsledande sociala och digitala mediehuset för unga kvinnor. 

Målet med den nya tjänsten är att driva och utveckla de olika varumärkenas unika röst, att tydligare sätta agendan hos målgruppen och att öka relevansen hos användarna även på sikt med innehåll som går i linje med vår mission att ”inspirera och engagera unga kvinnor”.

Närmast kommer Sara Grundberg från rollen som sajtansvarig på Land.se hos LRF Media. Dessförinnan har Sara Grundberg en bakgrund på Aftonbladet där hon bland annat arbetat som redigerare, nattchef och biträdande nyhetschef. Innan dess har hon även arbetat på bland annat Dagbladet och Sundsvalls tidning. Sara Grundberg tillträder tjänsten i augusti 2016.

– Att få arbeta så nära målgruppen unga kvinnor är som en dröm. Frida Förlag har en unik relation till dem. Jag hoppas kunna bidra med en journalistisk idé och driv in i en redan väldigt taggad organisation, säger Sara Grundberg, tillträdande digital innehållschef.

Genom varumärken som SOLO, FRIDA, CHIC och ShapeUp har Frida Förlag en mycket stark relation till målgruppen unga kvinnor och når varje månad över en miljon kvinnor i över tio olika kanaler i allt från sajter, sociala medier, poddar, print och video. Som exempel har FRIDA Play på kort tid blivit en succé med över 200 000 visningar i veckan.

– Vi är väldigt glada över att ha med Sara på den här resan. Med sin gedigna journalistiska bakgrund, digitala erfarenhet och sin förmåga att skapa relevant och unikt, kvalitativt, innehåll passar hon perfekt för uppgiften att ta Frida Förlags innehåll vidare. Vi befinner oss i ett oerhört spännande skede samt är större och når fler användare än någonsin tidigare. Med Sara ombord kan vi lägga ännu större kraft på att vidareutveckla vårt innehåll och fortsätta leverera träffsäkert rakt in i målgruppen på alla våra digitala plattformar, säger Anders Juhlin, VD på Frida Förlag.