Aller medias framgångsrika säljkår har fått en rejäl förstärkning. Ny försäljningschef för veckotidningssegmentet är Joakim Francke. Han kommer närmast från en roll som försäljningsdirektör för Kvällspressen Impact och arbetade dessförinnan som försäljningschef på SF Media. Joakim efterträder Klara Grivans som i sin tur blir ny försäljningschef för säljavdelningens digitala affärsområde.

– Jag är mycket glad över att Joakim har valt oss och att vi får möjlighet att förstärka och utveckla vår affär. Lika viktigt är det att Klara Grivans nu får möjligheten att utveckla vår digitala annonsaffär, något som våra kunder efterfrågar och som vi har fokus på. Vi arbetat ständigt för att bli en ännu bättre samarbetspartner och efterfrågan på både digitala lösningar och våra veckotidningar har ökat, så vi behöver satsa offensivt för att möta våra kunders behov, säger annonsdirektör Lotta Cederbom.

– Det känns superkul att få ansluta till Aller Medias framgångsrika säljorganisation. Bredden på varumärken och medieslag i produktportföljen är oslagbar och det var ett enkelt val av ny arbetsplats, säger Joakim Francke.

Joakim Francke tillträder sin tjänst den 7/1 2014.