Kristina Hagbard är utsedd till ny kommunikationschef på Aller media där hon får uppgiften att leda och utveckla Aller medias strategiska kommunikationsarbete.

Kristina Hagbard, 43, har en lång och gedigen karriär inom kommunikation. Under många år var hon global PR-manager på Absolut Vodka. De senaste åren har hon drivit egna PR- och kommunikationsbyrån Mobilita, där hon haft uppdrag för bland annat Viasat och VisitSweden. Hon har också varit kundansvarig för kunder som Scandic Hotel och Valio på kommunikationsbyrån JMW.

– Jag har alltid älskat tidningar. Tack vare mina tidigare uppdrag känner jag till Aller media väl från utsidan. Det här var ett uppdrag som kändes rätt i min mage redan från början. Fantastiska produkter och en spännande utmaning. Jag ser fram emot att få bidra i den förändringsresa som Aller media just nu befinner sig i, säger Kristina Hagbard.

– Kristina har både kompetensen, erfarenheten och bredden. Kristina har en lång erfarenhet från kommunikationsområdets samtliga discipliner. Vi är inne i en förändringsresa där vi utvecklar och stärker vår marknadsledande position. Vi har ett stort behov av att stärka vår corporate communication mot flera målgrupper, inte minst till morgondagens medarbetare. Jag är glad över att Kristina börjar hos oss och är övertygad om att hon kommer att lyfta företagets kommunikation och bidra till att stärka vår affär ytterligare, kommenterar vd:n Bodil Ericsson Torp.

Kristina kommer att ansvara för extern och intern information på företagsnivå. Hon utgår från Stockholm och ingår i företagsledningen. Hon tillträder sin tjänst den 1 december.