Danska Aller media AS förvärvade i somras den danska koncernen Datagraf. I förvärvet ingick det svenska dotterbolaget DG Communications. DG Communications kommer från och med nu att ingå i Aller media AB:s contentbolag Make Your Mark. Detta innebär att Make Your Mark stärker sin position som en av Sveriges ledande contentbyråer.
I juni förvärvade Aller media AB bolaget Make Your Mark och genom det nya förvärvet med DG Communications fortsätter expansionen på den svenska marknaden. Personalen på DG Communications kommer nu att flytta över till Make Your Mark, som på så sätt växer ytterligare i sin personalstyrka och får en beräknad omsättning på närmare 70 miljoner.
“Den här utvecklingen känns helt naturlig och jag välkomnar alla duktiga medarbetare från DG Communications hit till oss. Bolaget har många kompetenta medarbetare och en mycket stor erfarenhet av att jobba inom rese- och upplevelseindustrin. Man har också många intressanta uppdrag som vi nu tillsammans kommer fortsätta att utveckla. Tillsammans blir vårt erbjudande ännu bredare och starkare, säger Anders Ingårda, VD på Make Your Mark.
Make Your Mark är ett av de ledande företagen inom content marketing, med tyngdpunkt i retailbranschen. Förutom kundtidningar producerar man iPad-tidningar, webbinnehåll, webb-TV och andra digitala produktioner.