Det är nu klart att Nina Oja blir ny AD på Elle.

– Vi är otroligt glada och nöjda över den här rekryteringen. Vi har haft henne på span ett tag och imponerats av hennes arbete. När vi nu också har träffat henne inser vi att hon har en väldigt rejäl och sympatisk syn på sitt yrke. Det här är en människa som tänker i första hand på läsaren men som har det modekunnande och branschmedvetande som krävs av en AD på Elle, sägerHermine Coyet-Ohlén, chefredaktör för Elle.

Nina Oja har varit med och startat flera modetidningar: Modette, King och senast Styleby. Hon har också arbetat på Glamour. Nina är nominerad till priset för årets AD vid Tidskriftsgalan.

– Jag lockas att arbeta med det gedigna, respekterade och så självklara varumärke som Elle är. Det har varit fantastiskt kul att vara med och starta Styleby och se titeln hitta sin form och själ. Jag är stolt över det jag gjort med den, men det är dags för nya utmaningar för min del, säger Nina Oja.

Vad ser du som Elles stora styrka?– Trovärdigheten i varumärket och personalen. Det är så mycket erfarenhet och kunskap som samlas innanför de där väggarna!

Varför är du AD?– Jag älskar att kommunicera visuellt. Att skapa stämningar och leda människor till information. Att sätta mig in i målgruppen och försöka förstå vad som skulle locka dem att ta sig an just detta varumärke och dess innehåll. Det är fint att få hålla läsarna i handen och dessutom bjuda på något vackert för ögat.