Sveriges största hälsotidning MåBra växer stadigt på nätet, idag når man 100 000 unika besökare i veckan.

Nu breddar de den digitala satsningen med innehåll riktat mot mammor, via nya webbsatsningen MåBra Mamma på mabra.com

– Både tidningen och sajten vänder sig till hälsointresserade kvinnor och nu kan vi ge gravida och småbarnsmammor helt skräddarsytt material, säger Jennie Sandberg, webbredaktör och initiativtagare till satsningen.

MåBra Mamma är en ny del på sajten, med skräddarsytt innehåll riktat mot kvinnor som är gravida eller vill bli det, samt mammor med barn upp till 6 år. Utöver redaktionellt innehåll finns en bloggande barnmorska, som också svarar på besökarnas frågor. Fler funktioner och bloggare lanseras löpande.

– För annonsörer är detta ett mycket intressant tillskott, då den definierade målgruppen för MåBra Mamma efterfrågas av många annonsörer, säger Klara Grivans, digital försäljningschef på Aller media.

Mabra.com ligger helt i linje med MåBra:s vision – att vara den ledande hälsoinspiratören för kvinnor.

– Vi adderar hela tiden nya produkter och tjänster till vårt erbjudande eftersom vi vill inspirera våra läsare på så många plan som möjligt. Vi arrangerar MåBra-resor och MåBra-kvällar, och ger ut specialtidningar och böcker. Till det kan vi nu också lägga MåBra Mamma, säger MåBra:s chefredaktör Liselotte Stålberg.

Besök MåBra Mamma här:http://mabra.com/kategori/mabra-mamma/