Den senaste räckviddsmätningen från TNS Sifo visar att tre av Aller medias titlar har en stark ökning under årets andra tertial jämfört med samma period förra året. Det tre titlarna är Residence (13%), Matmagasinet (13%) och Allers Trädgård (9%). Både Residence och Allers Trädgård visar för tredje mätningen i följd upp ökande räckvidd.

Ett av de segment som klarar sig bäst i senaste mätningen är trädgård där samtliga titlar ökar. Även hälsosegmentet klarar sig fortfarande bra i konkurrensen, där Aller medias titel Må Bra fortfarande är störst, trots en svag minskning jämfört med motsvarande period förra året (-4%).

– Det är mycket glädjande att flera av våra titlar går starkt i den senaste Orvesto-mätningen. Samtidigt ser vi att flera segment backar, precis som i tidigare mätningar. Konsumenternas läsbeteende förändras – det ser vi tydligt här. Samtidigt ökar vår läsekrets i de digitala kanalerna. Så totalt sett har vi fler läsare än på länge hos våra varumärken, säger Stina Abenius, publicistisk direktör på Aller media.