ELLE mat & vin ger ut oneshot under namnet Vardagslyx. Det innehåller 175 rätter som får vardagen att smaka lördag, enkla och goda rätter som är klara på max en halvtimme!

Svenskarnas matintresse är större än någonsin, och ELLE mat & vins varumärke växer sig allt starkare i den rådande trenden. Vi har ökat i antal utgåvor, i försäljningssiffror (+ 3 500 i senaste TS) och har under de senare åren gjort många uppmärksammade och uppskattade samarbeten i form av bilagor och butiksevent.

Vi vet via våra läsvärdeundersökningar att vardagsmat kommer högt på läsarnas lista över vad de vill ha mera av. När Food and friends presenterade sin årliga matrapport visade det sig att spagetti med köttfärssås kom på första plats bland svenskarnas favoriter. Tätt följt av kyckling och korv stroganoff. Rapporten visade också att det var endast 10 rätter som stod för nästan 74 % av alla vardagsrätter.

– Vi vill ta vardagsmaten till en ny nivå, och ge våra läsare massor av inspiration och vardagslyx, och den ska vara snabb, god och lättlagad, säger ELLE mat & vins chefredaktör Suzanne Ribbing.

Det är dags att förnya gamla vardagsfavoriter. Vi inspireras av mat från andra länder och de många nya uppgraderade varorna och premiumprodukter som har dykt upp på butikshyllorna.

Den 19 augusti är det premiär för ELLE mat & vin Vardagslyx.

– Sällan har man fått så mycket för 55 kronor! Vi hade planerat att göra tidningen på ca hundra sidor, men på grund av stort intresse från annonsörer gick vi upp till 132 sidor, säger Suzanne.

Vi utesluter inte att det kommer fler nummer nästa år. Vardagslyx har verkligen har gått hem hos annonsörerna och det finns stor potential i varumärket.

– Vardagslyx är verkligen en tidning i tiden, och den fyller ett hål på marknaden. I dag ställer man högre krav än någonsin på sin vardagsmat. I Vardagslyx får du precis allt det du behöver. 132 sidor som får din vardag att smaka lördag, säger Suzanne.