Samir Chahimi leder Make Your Marks digitala dream team

Make Your Mark utökar sitt digitala erbjudande. Fyra medarbetare har rekryterats för att kunna erbjuda ännu fler alternativ när det gäller nativematerial och rörligt innehåll.

Anders Ingårda, vd på Make Your Mark, ser satsningen som ett naturligt sätt att fördjupa relationen till gamla kunder – och kunna erbjuda nya ännu mer.

– För oss är det här att fortsätta på vår inslagna väg. Vi har länge upplevt mycket högt tryck från våra kunder när det gäller att leverera breda digitala lösningar. Det gäller i synnerhet på filmsidan, där vår produktionstakt har mångdubblats bara det senaste året. Vi vill vässa erbjudandet ytterligare, med större produktioner och högre tempo, och har nu fått möjligheten att rekrytera rätt personer för den resan, säger Anders Ingårda.

Som ledare för det utökade teamet har Samir Chahimi hämtats in. Han kommer närmast från Perfect Day Media, där han var operativ chef, och har tidigare arbetat på Chimney, Stockholm-Köpenhamn och SVT. På Make Your Mark blir Samir Chahimi Head of Innovation.

– Halva dagarna går ju åt till att bara smälta den läckra titeln, säger Samir Chahimi. Nej, skämt åsido, Make Your Mark har en fantastisk samling av nya och gamla kunder och min och utvecklingsavdelningens uppgift är att förse dem med idéer och strategier. En fantastiskt rolig uppgift då vi ser att det vi gör, och står för, ger effekt.

För att möta den höga efterfrågan, framför allt på rörligt och nativematerial, har ytterligare tre nyrekryteringar gjorts. Carin Karlsson, erfaren journalist och konceptutvecklare för tv, kommer att ha hand om nativeproduktionen tillsammans med Cecilia Nordqvist. Niklas Eriksson, med bakgrund på bland annat TV8, SVT och Nöjesguiden, kommer förstärka satsningen på rörligt innehåll. Dessutom har Sonja Björk Ebert och Mattias Jälmestål, tidigare huvudansvariga för Make Your Marks rörliga produktioner, lyfts in i det nya teamet.

– Det som lockade mig till Make Your Mark är deras starka fokus på kvalitet och att skapa effekt åt sina kunder, säger Samir Chahimi som särskilt lyfter fram hur långt fram man redan ligger inom rörligt

– Att vara en del av Aller media är en viktig fördel för oss, det stärker vår position enormt när det gäller att erbjuda hög kvalitet i kombination med superintressanta målgrupper. Men det jag värdesätter högst är givetvis teamet som vi nu bygger upp. Det är en otrolig stark grupp, och vi har alla förutsättningar att erbjuda Sveriges bästa innehåll och resultat till våra kunder.

En viktig del av teamets arbete är analys/strategi, ett område som blivit allt mer avgörande för moderna contentbyråer, menar Samir Chahimi.

– I dag måste du behärska så mycket mer än att bara leverera innehåll; du måste börja prata resultat och på djupet förstå din kunds behov och affär. Oavsett om det handlar om att sälja en produkt, stärka ett varumärke eller kommunicera med befintliga kunder, så tror vi på att låta premiuminnehåll bära ut budskapet. Men jag vet av erfarenhet att när allt kommer omkring handlar det om att leverera resultat. Det är ett krav jag tycker att våra kunder ska ställa på oss. Nyckeln för oss är att finna balans mellan kreativitet, datadrivna insikter och spridning.

För mer information, kontakta:

VD Anders Ingårda
Epost: Anders.ingarda@makeyourmark.se
Tel: 0709-39 55 33