Här är FAB Medias nya röst – skribenten och debattören Sarah Delshad.
– Jag hoppas att jag kan bidra med ett mer mångfacetterat perspektiv. Mitt önskemål är att fler mediehus inser vikten av att rikta sig till kvinnor med olika typer av kroppsform, bakgrund, religiös tillhörighet och funktionsvariation, säger Sarah Delshad.

FAB Media (tidigare Frida Förlag) har gått från att vara ett framgångsrikt tidningsförlag till att fullt ut bli ett digitalt och socialt mediehus för unga kvinnor. Något som visat sig framgångsrikt. De senaste veckorna har nomineringarna regnat över FAB Media som har chansen att vinna det prestigefyllda internationella priset för bästa nativekampanj på internationella Digiday Awards och även Sveriges Tidskrifters pris för Årets digitala tidskrift och Årets tidskrift print.

Nu är det dags för nästa steg, när SOLO värvar kolumnisten Sarah Delshad.

Hon är född 1990 har en bakgrund som fristående debattör och krönikör i bland annat Mittmedia. Hon har även grundat idéplattformen Muslimska feminister. Sarah Delshad har tidigare nominerats till Raoul Wallenbergpriset och mottog 2014 Poppius mångfaldsstipendium.

– Vi brinner för att varje dag inspirera och engagera unga kvinnor och rekryteringen av Sarah Delshad är ett led i det. Hon visar mod, integritet och engagemang i frågor som vi vet att vår målgrupp bryr sig om, säger Sara Grundberg, digital innehållschef på FAB Media.

FAB Medias varumärken har den senaste tiden gjort flera uppmärksammade och framgångsrika satsningar, till exempel: FRIDAs kampanj #jaggillarmig för starkare självkänsla hos tjejer samt FRIDAs nya satsning FRIDA tech, liksom The CHICest Party och livesändningar på SOLO och ShapeUp i form av PT-pass och Fredagslive.

För mer information, kontakta:
Sara Grundberg, digital innehållschef FAB Media
sara.grundberg@fab.se telefon: 072 994 89 31