Har du ett intresse för mediabranschen och vill jobba i en dynamisk organisation med stort hjärta? Är du en stjärna på Microsoft Dynamics CRM och Marketing Automation? Vi söker dig som brinner för CRM-system, -processer och -lösningar med stort fokus på kundvärde, automation, mobilitet och lojalitet!

Vårt Maketing Operations team växer och vi söker dig som vill vara med i utvecklingen och anta rollen som intern Superuser och first line support för vårt CRM system och Marketing Automation verktyg. Du är idérik och entusiastisk och är van vid att jobba i Microsofts teknikplattformar. Du har ett genuint intresse för CRM och kompetens inom Marketing Automation, Sales Automation och/eller Customer Service i Microsoft Dynamics CRM.

Vi erbjuder dig 

Aller media är en arbetsplats där din insats och kunskap spelar roll, där vi tillsammans driver förändring och utveckling med våra kunder i centrum och där dina kollegor bryr sig om dig.
Vi söker alltid personer som är orädda, redo att tänka i nya banor och växa med oss.

Du får jobba i ett tajt Marketing Operations team med högt i tak, mycket skratt och en härlig teamkänsla. CRM är ett av våra mest prioriterade affärsområden, vilket innebär att dina insatser kommer att både synas och göra skillnad. Du kommer in ett skede där bolaget växer så att det knakar. Hos oss får du chansen att vara med på en resa mot digitalisering och förändring. För rätt person erbjuder företaget ett attraktivt förmånspaket och många spännande utvecklingsmöjligheter inom koncernen.

Tjänsten är en heltidsanställning, med start snarast. Vi finns på Östergatan 20 i Malmö.

Vi söker dig som har:

  • Akademisk examen, systemvetenskap eller inom marknad
  • Du har dokumenterad erfarenhet av att arbeta med Microsofts teknikplattformar.
  • Är en erfaren MS Dynamics CRM Superuser med minst ett eller ett par års erfarenhet av liknande roll.
  • Har arbetat med något Marketing Automation verktyg
  • Har en god förståelse för integration mot andra system
  • Är affärsmässig och drivande med fallenhet för struktur och prioritering
  • Har vana att arbeta mellan verksamhet och tekniken
  • Hög servicenivå och förmåga att föra en god dialog med kunder
  • Erfarenhet av marknadsavdelning/byrå är meriterande
  • Flytande svenska

Mer om rollen

Med hög know-how inom, MS Dynamics och Marketing Automation kommer du att vara en intern specialist, utbildare och support för samtliga driftrelaterade frågor för Aller media SE användare.

Rollen som intern MA och CRM expert innebär att du har koll på såväl marknadsavdelningens utmaningar som teknikens förutsättningar. Du kan tala bådas språk och översätta däremellan för att fatta affärsmässigt smarta, och samtidigt tekniskt möjliga beslut med kortast möjliga ledtider. Du ansvarar för att driva och följa upp ärenden som rapporterats till vår IT-avdelning samt vid behov delta i planeringsmöten tillsammans med IT.

Du kommer att arbeta med kravställning tillsammans med projektledare från teamet för att utveckla nya och befintliga produkter som stödjer Aller medias affär digitalt såväl som print. Du kommer att vara delaktig i tester när nya funktioner lanseras och ändringar görs och vid uppgraderingar av systemen. Ditt huvudfokus kommer ligga på våra CRM-system och Marketing automation verktyg, men rollen kräver en övergripande förståelse för och kunskap i även våra andra marknadssystem.

Kvalifikationer för att bli framgångsrik denna roll

För att lyckas i rollen bör du även vara van vid att arbeta nära användarna och ha ett intresse för människor. Vi värdesätter att du gillar att lära dig nytt, samt trivs i en organisation där det händer mycket och där du är med och fattar alla viktiga beslut.

Vi i Marketing Operations teamet har mycket energi och driv att nå eller överträffa våra mål. Vi söker dig som också har det. Vi tror att du kan kombinera en helhetssyn med operativt utförande, och du har alltid affären i fokus. Du samarbetar och gör din expertis greppbar för såväl kommersiella som tekniska kontakter.

Sök!

Du ser förmodligen denna annons via din mobil, därför har vi gjort det enkelt för dig att ansöka direkt från mobilen. Med ett enkelt klick kan du ansöka redan nu med din LinkedIn-profil eller bifoga ditt CV via Dropbox eller Google Drive. Vi utvärderar kandidater löpande så sök tjänsten redan idag. Välkommen med din ansökan senast den 30/9.

Har du frågor om tjänsten? Kontakta:
Helena Pieslinger, Team Leader Marketing Operations, helena.pieslinger@aller.com
Jessica Berger på HR, jessica.berger@aller.com

Om Aller media

Aller media är Sveriges marknadsledande aktör inom populärpress. Vi har några av Sveriges mest välkända varumärken inom tidskrifter, såsom ELLE, Café, MåBra, Svensk Damtidning, ELLE Decoration, ELLE Mat & Vin,  Allers, Hemmets Veckotidning, Hänt i Veckan, Femina och Residence. 

Vi har levererat avkoppling, underhållning och inspiration till miljoner läsare sedan 1894 och vi utvecklar ständigt nya sätt att underhålla och engagera våra läsare, besökare och följare. Vi säljer 65,5 miljoner tidningar om året – 9 av de 10 mest lösnummersålda titlarna i handeln kommer från Aller media – och varje månad läser 3,2 miljoner svenskar en eller flera av de drygt 30 titlar som ges ut av Aller media. 

Våra sajter har 1,7 miljoner unika besökare och ca 10 miljoner sidvisningar i veckan. Vi har kontor i Stockholm och Malmö. Huvudkontoret ligger i Stockholm. Make Your Mark och OTW. 

Make Your Mark ger ut över 80 publikationer per år och är en av Sveriges ledande aktörer inom content marketing, med huvudfokus på konsumentinriktad kommunikation.

OTW är Nordens ledan de leverantör av redaktionell kommunikation och är med sina 40 tidningstitlar, flera hundra timmar television och en mängd digital media, framför allt inom webb och webb-tv, den mest prisbelönta och högst rankade contentbyrån i Sverige.

Läs mer på www.aller.sewww.makeyourmark.se och www.otw.se

Ansök