För att snabba på den digitala utvecklingen och säkerställa att Aller medias sajter levererar en onlineupplevelse i framkant bildar Aller media ett nytt digitalt produktteam som ska samla produktägare, digitala designers och specialister under ett paraply.

Aller media går igenom en omställningsfas där fokus flyttas till det digitala – för att möta upp de ökade krav som ställs på företaget från både kunder och medarbetare skapar man nu ett digitalt produktteam – gruppen ska ledas av Joakim Holfve, som blir produktchef. Joakim kommer senast från en position som digital utvecklingsredaktör inom företaget.

– Med ett samlat grepp om vår digitala produktutveckling ska vi göra Aller medias redaktionella och kommersiella erbjudande till Sveriges vassaste. Vi har de senaste åren utvecklats enormt men det finns mycket kvar att göra och jag är övertygad om att vi kommer att få se snabb effekt genom att samla produktutvecklingen i ett team, säger Joakim Holfve, ny produktchef på Aller media.

Produktteamets uppdrag blir att tillsammans med redaktionerna i Stockholm och Malmö produktutveckla och optimera de sajter och tjänster som genom en stor redaktionell satsning på digitalt innehåll växt explosionsartat. Teamet ska också ansvara för Aller medias visuella uttryck i samtliga digitala kanaler samt tillsammans med den kommersiella avdelningen ta fram och optimera kreativa annonslösningar.

Trafiken till Aller medias sajter har ökat i antal sidvisningar med 160 % de två senaste åren med flera rekord för många varumärken. Aller medias redaktionella sajter hade 10,5 miljoner sidvisningar i snitt under augusti 2017, att jämföra med runt 4 miljoner sidvisningar för två år sedan.

För mer information, vänligen kontakta:

Joakim Holfve, produktchef, Aller media

[email protected]

Tel: 072 386 98 32