Frida Förlags titel Veckans NU! flyttar i september sin verksamhet in i Aller media, och gör därmed Hänt-familjen till en riktig superkändisgrupp. Där finns sedan tidigare i samma genre varumärkena Hänt i Veckan, Hänt Extra samt Hänt Bild.

– Fantastiskt roligt att vi får möjligheten att fortsätta utveckla och förädla en så etablerad och populär titel som Veckans NU! Jag ser endast positiva effekter och synergier i detta, då vi nu blir ännu starkare i segmentet, säger Tobias Wixtröm, chefredaktör och ansvarig utgivare för Hänt-gruppen.

Så här ser Frida Förlags VD Anders Juhlin på rockaden:

– Nu får Frida Förlag ett tydligare fokus på vår målgrupp, unga kvinnor. Inom det segmentet är vi redan ledande och satsar stenhårt på vår digitala utveckling för att ytterligare stärka vår relation till målgruppen. Samtidigt känns det helt naturligt och strategiskt rätt att Veckans NU! blir en del av Hänt-familjen.

Första numret av Veckans NU! som produceras på Aller media beräknas komma ut i mitten av september.

Vid frågor, vänligen kontakta:

Tobias Wixtröm, chefredaktör Hänt-familjen
[email protected]

0701-61 99 65

Anders Juhlin, VD Frida Förlag
[email protected]

08-578 016 21