Ida Antebro har ingått i Metros avdelning Creative Sales med ansvar för försäljning på Metro Mode där en stor del innefattas av influencer marketing.

– Att få över Ida Antebro innebär att vi än mer förstärker vårt erbjudande inom influencer marketing, men även innebär det ett lyft för hela vårt digitala utbud, säger Helena Holmström, ansvarig för Native Studio på Aller media.

Ida Antebro har flera års erfarenhet av digital försäljning och är specialiserad på att arbeta med influencers.

– Jag ser verkligen fram emot att få arbeta med några av Sveriges starkaste varumärken där mina erfarenheter kommer att vara värdefulla. Jag ser också fram emot att lära mig mycket från ett stort mediehus som Aller media, säger Ida Antebro.

Alicia Sternin har under det senaste året framgångsrikt arbetat med flera större influencer-affärer inom säljavdelningen på Aller media. Hon kommer nu att gå över till Aller medias Native Studio där Influencer Marketing ingår.

– Alicias engagemang och erfarenhet ger oss snabbt fart då hon redan är på plats. Hennes starka relationer skapar goda förutsättningar för att bygga spännande samarbeten, säger Helena Holmström, ansvarig för Native Studio på Aller media.

Enligt Hannah Sjöström, Head of Influencers på Aller media, är rekryteringarna ett led i att utveckla Aller medias kreativa koncept.

– Efterfrågan på våra profiler är enorm just nu, så vi måste växa med den. Då är det extra roligt att få jobba med Ida, som är en av de vassaste i branschen och Alicia som redan är varm i kläderna. De stod högst upp på min lista över drömrekryteringar, säger Hannah Sjöström.

För mer information, vänligen kontakta:
Helena Holmström, Head of Native/Commercial Creative Director
Telefon 08-57 80 11 50 eller email: [email protected]