Aller media stärker upp Native Studio efter ökad efterfrågan

Aller media kraftsamlar inom det glödheta området native advertising och rekryterar Cecilia Bungss från mediebyrån Tre Kronor. Cecilia Bungss tillsätts som creative planner och därmed förstärks Aller medias Native Studios kompetens inom området ytterligare. I Native Studio samlar bolaget sin mångåriga kompetens inom kreativa annonslösningar för att möta den allt större efterfrågan på skräddarsytt och integrerat innehåll i alla kanaler.

Native advertising är ett av de hetaste områdena på annonsmarknaden just nu med stark utvecklingsprognos. Genom Native Studio möter Aller media detta växande behov genom en unik bredd av kompetenser och en stor förståelse för vad användarna är ute efter. Teamet arbetar också dedikerat med uppföljning och optimering av kampanjer.

- För oss handlar native om att verkligen förstå användaren och skräddarsy en lösning för dem utifrån annonsörens behov. Det är möjligt då vi har styrkan i våra redaktioners höga sakkunskap och vår tradition av innehåll med hög kvalitet som gör att vi kan säkra ett genomslag hos användarna. Med våra creative planners kombinerar vi innehåll med hög relevans för användaren med en stark kreativ höjd, säger Helena Holmström, Commercial Creative Director och ansvarig för Native Studio på Aller media.

I Aller medias Native Studio samarbetar planners, digitala kreatörer, digitala formgivare och native editors, dessutom finns ytterligare expertkompetenser inom dotterbolaget Make Your Mark som vid behov snabbt kopplas in. Studion arbetar nära Aller medias redaktioner för att säkerställa att produktionerna bygger på respektive varumärkes styrka och grafiska uttryck.