Aller media storsatsar på kändissegmentet med gemensam chefredaktör

Bo Liljeberg har fått uppdraget att bli chefredaktör och ansvarig utgivare för Se&Hör och TV-guiden vid sidan av sitt chefredaktörsuppdrag för Hänt Extra och Hänt Bild.

– Vi gör den här kraftsamlingen för att vi ser potential för tillväxt i vårt redan starka kändissegment. Vi får en större, mer flexibel organisation och kan verkligen se till att tidningarna kompletterar varandra. Det ger också ökade möjligheter till gemensamma satsningar för ett segment där vi tror mycket starkt på digital utveckling. Bo Liljeberg har lyckats stärka positionen för Hänt Extra på en vikande marknad och därför är jag övertygad om att han är rätt person att leda den här satsningen, säger vd Bodil Ericsson Torp.

Bo Liljeberg behåller sitt uppdrag som chefredaktör för Hänt Bild och Hänt Extra.

– Jag tycker att det ska bli oerhört roligt att tillsammans med medarbetarna på både Hänt-titlarna och Se&Hör/TV-guiden ta ett samlat grepp kring hela kändissegmentet. Mitt uppdrag är att göra fyra redan bra tidningar ännu bättre och se till att vårt innehåll finns på alla de plattformar som läsarna efterfrågar idag, säger Bo Liljeberg.

I januari presenterade Aller media ett förändringsprogram som bland annat innebär stärkt fokus på kunden, bättre lönsamhet och fler digitala satsningar. Det här är en del av den förändringen.