Programmatic

Du kommer åt Aller Medias samtliga siter och annonsformat via programmatiska köp. Vi har möjlighet att sätta upp Programmatic Gurantee (PG), Preferred Deal (PD), samt Private Auction (PMP) för köp i de flesta DSPs, vi kan sätta upp deals i exempelvis Pubmatic, Magnite, Xandr, Adform och DV360, där kunden/köparen föredrar.

Du har möjlighet att nå räckvidd mot den kvinnliga målgruppen och du kan även skapa specifika ”private deals” där vi kan styra mot specifika kontexter utifrån våra kontextuella innehållsvertikaler, där vi arbetar med AI- och machinlearning för att du ska pricka rätt. Aller Medias siter når på veckobasis över 39% av alla kvinnor mellan 16-79 år enligt Orvesto Konsument 2021:2.

Exklusiv miljö

Annonserna syns i en exklusiv miljö där nästan samtliga av annonsvisningar levereras som 100% share of screen. Vi är måna om att annonsören ska få möjlighet att känna sig exklusiv och få en kombination av hög viewability kombinerat med den höga share of screen som vi erbjuder. Vi har utvalda format för svensk och internationell IAB-standard så att vi kan tillgodose både nationell likväl som internationella kunder.