NATIVE STUDIO

Native Studio släpper kreativiteten fri för att hitta nya spännande annonskoncept, format och paketeringar som genuint engagerar våra läsare och besökare samtidigt som de levererar på våra partners mål.

Våra kunder får tillgång till mångårig kompetens och erfarenhet av att kommunicera med kvinnor. Vi vet hur budskapen ska nå fram och hur engagemang skapas via kombinationer av sociala medier, bloggare, print, mobilt, desktop, poddar och rörligt med mera.
 

Partner promotions

En partner promotion är ett annonssamarbete mellan ett av Aller medias varumärken och en annonsör. Formatet förekommer i print, ofta i kombination med flera andra format i varumärkets andra kanaler.

Här lånar tidningen ut sitt varumärke till samarbetet för att tydligt visa att det här är något speciellt.

Materialet skapas av Aller media för att ge läsaren extra kunskap och engagemang i relation till tjänsten eller produkten och godkänns av både ansvarig utgivare och kund.

Vi använder gärna våra kunders egna texter och bilder men hjälper även såklart till att skapa ett passande innehåll, mot separat offert.


Digital natives

På alla våra sajter finns det möjlighet att publicera så kallade native ads, dvs artiklar som är tydligt annonsmärkta och med ett innehåll som betalats av annonsören. Native ads produceras av Aller media och annonsmärks som ett samarbete med det aktuella varumärket.

Beroende på vad som ska kommuniceras kan vi använda redan existerande koncept och material från kunden. I allt större utsträckning behöver vi dock skapa unikt material för att det ska passa in i miljön så väl som möjligt och alltid ge ett värde för besökaren.

Allt material, utöver det som levererats av kund, skapas mot separat offert.


Advertorials

En advertorial är en annons som är skapad för att likna redaktionellt material. Sidan annonsmärks alltid i toppen och ska, som all annonsering, ha en tydlig avsändare. Typsnitt och grafiskt manér får inte vara närliggande den aktuella titelns egna.

Advertorials levereras tryckfärdiga av kund en vecka före angiven materialdag och måste godkännas av ansvarig utgivare.


Multi-paketering

För att nå ut på ett för våra kunder effektivt sätt, sätter vi ihop paket och koncept av varumärken, format och kanaler som uppfyller alla behov.

Vi erbjuder även lösningar som sträcker sig över hela den nordiska marknaden och världsomspännande koncept inom ramen för våra internationella varumärken som ELLE och ELLE Decoration.


Rörligt

Med hjälp av rörligt material har vi möjlighet att berätta en story kring vår partners koncept på ett spännande och levande sätt.

Vi producerar all typ av rörligt material, från omfattande sponsorfilmer från galor och event till 15 sekunders Instagram-filmer. Vi gör även tutorials som en del i native-lösningar och exklusivt backstage-material från till exempel modefotograferingar.


Blogginlägg

Våra bloggare är viktiga för våra användare och deras rekommendationer och tips tas på största allvar. Hos oss finns det möjlighet att sponsra inlägg hos våra bloggare. Alla inlägg och samarbeten märks tydligt upp så att användaren känner sig trygg och vet varför just detta syns här och vem som ligger bakom.


Sociala medier

Alla våra varumärken använder sociala medier aktivt och Aller media ligger i framkant när det gäller Instant Articles, Facebook Live etc.

Som partner erbjuder vi möjlighet att synas i dessa kanaler på ett relevant och intressant sätt för respektive varumärke. Vår expertis gör stor skillnad när ett budskap skapas för att användarna ska vilja dela det vidare och skapa spridning.


Tävlingar

Vi skapar gärna en tävling unikt för våra partners behov och mål.
En enkel standardtävling består av en halvsida i print och en digital native-artikel med tävlingsformulär. Båda formaten produceras av Aller media. Dessa ska godkännas av ansvarig utgivare och kund. Vi tar även hand om tävlingsbidragen och utser vinnare. Kunden tillhandahåller text- och bildmaterial samt priser till vinnarna, om behov finns kan material skapas eller införskaffas mot separat offert. En tävling märks alltid tydligt som ett annonssamarbete både i print och digitalt.