Med storytelling kan du förflytta ett varumärke, stärka ett varumärkes värderingar och uppmärksamma produkter eller tjänster på ett minnesvärt och kreativt sätt.

Native

Genom en skräddarsydd digital Native-artikel har vi möjlighet att i en redaktionell miljö ge läsaren mervärde bortom produkten och tjänsten. Samtidigt som vi placerar kundens varumärke och budskap i rätt kontext.

Att använda sig av native riktat till rätt målgrupp skapar trovärdighet då dessa kommersiella samarbeten ligger nära den redaktionella miljön och smälter därför bra in med varumärkenas innehåll. Med daglig optimering driver vi till läsning tills vi når uppsatta mål.

Partner promotion

En partner promotion är ett annonssamarbete i print mellan ett av våra varumärken och en annonsör. Våra redaktörer skriver artiklar med djup insikt i vad som intresserar och engagerar våra läsare och vi formger sidorna i ett manér som faller naturligt in i det redaktionella materialet.

Innehållet kan bestå av allt från långläsning till produkttips – det viktiga är att det är relevant och trovärdigt för läsarna.  Artiklarna märks som annonssamarbeten med vår respektive kundens logotyp.

Social Media

Om du vill få utökad räckvidd eller videovisningar på Instagram och Facebook är SoMe-annonser ett rekommenderat format. Annonsen kan placeras i flödet, Story och/eller Reels. På så sätt kan vi ta fram fasta KPI:er på räckvidd och videovisningar för att säkerställa att kampanjen motsvarar era förväntningar och mål.

Vi gör en noggrann målgruppssegmentering av annonserna så att de når önskad mottagare. Annonsen dyker inte upp i varumärkets Facebook- eller Instagramprofil, utan når fram till önskad målgrupp under en bestämd kampanjperiod. Med SoMe-annonser kan vi därmed nå ut till rätt målgrupp med ett relevant innehåll, såväl som till varumärkets befintliga följare.

Vi tar fram ett skräddarsytt innehåll tillsammans med kunden som går i linje med varumärkets manér och tonalitet och sprider det med ett utvalt varumärke som avsändare. Annonsen kan innehålla en karusell med flera produktbilder, en video eller bild plus text.

Bloggpost

Olika mätningar visar att ROI på en bloggpost hos en relevant influencer är betydligt högre än traditionell annonsering. Tricket är att välja rätt profil med rätt målgrupp och självklart välja en profil som arbetar med hög kvalitet i sitt innehåll.

För ökad spridning av en bloggpost kan man välja att koppla på flera sociala mediekanaler som hör till Aller medias olika varumärken; olika sajters Facebook-sidor eller varumärkenas egna Instagram-konton. Flera av Aller Medias sajter har också nyhetsbrev där man också kan distribuera bloggposter för att nå ut till ännu fler relevanta läsare.

Standalone Nyhetsbrev

Våra standalones går endast ut till valt varumärkes nyhetsbrevsprenumeranter och skräddarsys för att passa deras intressen och för att väcka engagemang. Nyhetsbreven är helt dedikerade till kundens tjänst eller produkt.

Nyhetsbreven är sponsrade men utformas för att likna titelns egna redaktionella texter i manér och tilltal. Med våra standalones kan du nå ut med viktiga budskap – snabbt och effektivt.

Quiz

Quiz är ett engagerande och utbildande format med stora kreativa möjligheter. Våra läsare älskar personlighetstester och utbildande quiz av olika slag och att lära sig mer om sig själva och sin omvärld.

I varje fråga finns möjlighet att ha med relevanta bilder alternativt logotyp, och i slutresultatet har vi möjlighet att berätta om er produkt och tjänst samt länka vidare till vald målsida.

 

Advertorial

En advertorial är en annons som är skapad för att likna redaktionellt material. Sidan annonsmärks därför alltid i toppen och ska, som all annonsering, ha en tydlig avsändare. Typsnitt och grafiskt manér får inte vara närliggande den aktuella titelns egna.

Advertorials levereras tryckfärdiga av kund en vecka före angiven materialdag och måste godkännas av ansvarig utgivare.