Vilken är din bakgrund?

Jag har en kandidatexamen inom modevetenskap med inriktning på företagsekonomi och har främst jobbat inom service på olika sätt, inom bland annat hotell och detaljhandel.

Vad gör du på Aller media?

Jag arbetar med att bemöta och hjälpa våra kunder över telefon, mail, sociala medier och chatt på vår kundservice. Det kan röra allt ifrån fakturafrågor till beställningar i vår webbshop eller hjälp med förnyelse och hantering av prenumerationer.

Varför valde du Aller media? 

För mig är Aller media intressant och spännande då det är ett företag under ständigt utveckling med nya plattformar, appar och kanaler för att nå ut till en stor målgrupp. Utöver det har vi en hängiven och trogen kundkrets samt en härlig kultur där du som medarbetare känner dig trygg och uppskattad av kollegor och chefer.

Vad är mest utvecklande med ditt jobb just nu?

Jag tycker att det är väldigt roligt att vi har öppnat upp nya kanaler för kunderna att nå oss, chatten ger möjlighet till en snabbare och mer användarvänlig kommunikation. Samtidigt utvecklas nya tjänster, så som apparna Pling och Stowr och vår e-handelsplattform, vilket driver in nya typer av kunder och gör varje samtal med kunden mer unikt.

Kan du beskriva Aller media som arbetsgivare med tre ord?

Utvecklande, trygg och positiv.

Vad är det bästa med att jobba på Aller media?

Jag tycker att det är väldigt kul att jobba på ett företag med så pass stor spridning av avdelningar och områden. Med allt från redaktionellt arbete, till marknad, ekonomi och digital utveckling under samma tak ges dels en intressant inblick inom många områden och en möjlighet att utvecklas över tid. Sen har Aller media som företag mycket historia vilket ger tyngd till det vi gör.