Vilken är din bakgrund?

Jag gick journalistprogrammet på Stockholms universitet och kom via min praktikperiod in på Expressen, där jobbade jag tills jag började på Aller media i november 2016.

Vad gör du på Aller media?

Jag är onlinejournalist på Digital Content-avdelningen som skapar intressant och engagerande innehåll i form av artiklar och video för ELLE, Femina, MåBra, ELLE Decoration, Residence Magazine, Café och ELLE Mat & Vin på webben.

Hur kom det sig att du började jobba på Aller media?

Jag sökte mig till Aller media eftersom jag lockades av att jobba med klassiskt magasinsinnehåll på ett nytänkande sätt i och med den konstanta digitaliseringen, där ligger Aller media i framkant. Dessutom brinner jag för innehållet vi gör som är allt från livsstil, mode, skönhet och hälsa till inredningsinspiration och resor.

Varför valde du Aller media?

Aller media hade flera starka varumärken som kan såväl inspirera och ge glädje, som tips och ny information åt läsarna. Dessutom är den fartfyllda digitala utvecklingen spännande att vara en del av!

Vad är mest utvecklande med ditt jobb just nu?

Just nu lär vi oss att även producera innehåll i rörligt format, vilket är utvecklande och utmanande men samtidigt roligt.

Kan du beskriva Aller media som arbetsgivare med tre ord?

Kreativ, framåtsträvande och positiv.

Vad är det bästa med att jobba på Aller media?

En ständig framåtsträvande anda och mod att prova på nya, kreativa lösningar på alla plan.

Kan du tipsa om något från något/några av Aller medias varumärkens innehåll som du tycker alla borde upptäcka?

Om man inte bara vill ha härlig inspiration så finns det även mycket att läsa inom viktiga ämnen som stress, utbrändhet och psykisk ohälsa hos både MåBra, Femina och ELLE. MåBra:s kampanj ”Den dolda stressen” är ett exempel och ett ämne vi ständigt lyfter eftersom så många kvinnor drabbas.