Vilken är din bakgrund?

Jag kommer närmast från Metro Mode där jag jobbade med Influencer Marketing, vilket var ett nytt område. Tillsammans med min kollega hittade vi nya kreativa annonsformat som kunderna efterfrågade och efter en tid hade vi tagit en tydlig position inom det kreativa säljformatet med influencers. Tre år sprang iväg och jag fick sedan chansen att starta igång Aller medias affär med influencers tillsammans med mina kollegor.

Vad gör du på Aller media?

Idag arbetar jag i Aller medias influencer-team. Jag supportar våra säljare gentemot mediebyråer och deras kunder. Jag hanterar även alla förfrågningar som kommer direkt till våra influencers. Vi är ständigt på jakt efter nya influencers som kan stärka upp våra varumärken och där ansvarar jag för rekryteringen tillsammans med våra chefredaktörer för respektive varumärke.

Varför valde du Aller media? 

Varumärkesportföljen! Här finns alla möjligheter för att lyckas bygga en stark affär eftersom Influencer Marketing är ett så pass ”hett” område.

Vad är mest utvecklande med ditt jobb just nu?

Att ständigt hitta nya profiler så vi blir det självklara alternativet ute hos kund. Affären kring influencers växer hela tiden så det är kul att vara kreativ och fånga upp trender inom olika samarbetsformer.

Kan du beskriva Aller media som arbetsgivare med tre ord?

Kul, utvecklande och lyhörda.

Vad är det bästa med att jobba på Aller media?

Fantastiskt inspirerande kollegor som är proffs ut i fingerspetsarna. Sen sitter vi på den de bästa varumärkena i Sverige enligt mig.

Kan du tipsa om något från något/några av Aller medias varumärkens innehåll som du tycker alla borde upptäcka?

Vi har idag många inspirerande influencers som är knutna till oss. Det finns någon som tilltalar alla. Sen älskar jag våra poddar under Café och ELLE.