Baaam förstärker sin influenceraffär – rekryterar Henrietta Fromholtz

Idag börjar Henrietta Fromholtz blogga på Baaam. Hon kommer närmast från Metro Mode och blir ett viktigt tillskott i Baaams innehåll och affär.

– Jag har länge sett mig och Baaam som ett dream team, och idag är det en verklighet. Det känns fantastiskt kul att nu få vara en del av enligt mig Sveriges mest moderna sajt, där både livsstil och viktiga samhällsfrågor briljerar och engagerar. Den mixen är otroligt viktigt för mig och speglar mig och mina kanaler där fokus ligger på att peppa, lyfta och stärka mina följare. Det ska bli otroligt kul och spännande att från och med nu få göra det här ihop med Baaam!, säger Henrietta Fromholtz.

Utöver bloggen jobbar Henrietta som frilansande konsult inom digital marknadsföring och driver en framgångsrik youtubekanal. Hon skriver också på en bok om sina erfarenheter av sjukdomen anorexi, som släpps våren 2019.

– Henrietta är den ultimata förstärkningen till vårt redan starka influencer team! Förutom en unik och brutalärlig berättarteknik, som träffar helt rätt i vår målgrupp, har hon dessutom en värdefull bakgrund från pr- och mediabranschen som matchar Baaams agenda perfekt. En rekrytering där 1+1 blir 3 helt enkelt!, säger Jennie Sandberg, chefredaktör på Baaam. 

Du hittar Henriettas blogg här: https://henrietta.baaam.se/

För frågor kontakta: 

Jennie Sandberg, chefredaktör Baaam

jennie.sandberg@aller.com

+46 (0)76 880 59 83

För samarbeten kontakta: 

Ida Antebro, Head of Influencer marketing

ida.antebro@aller.com

+46 (0)70 483 37 96