Baaam hårdsatsar nu på mode i och med den nya vertikalen Baaam Mode. Samtidigt lanseras tre nya influencers. 

– Det här innebär att vi når en ännu större del av Sveriges unga, medvetna kvinnor, säger Sara Grundberg, chefredaktör.

Mode och inspiration är viktigt för många av kvinnorna i Baaams målgrupp. Det gör nu att Baaam vill ta position som den självklara trendguiden för unga, urbana kvinnor.

– Inspirerande personer genomsyrar Baaam och det kommer också att märkas på Baaam Mode, säger Sara Grundberg.

Baaam Mode kommer att fokusera på att visa att mode är för alla, genom att vara inkluderande och visa de senaste trenderna och användbara tips för alla kroppar.

– Alla som gillar shopping och inspiration ska hitta något i våra kanaler, säger Emma Blomberg som är redaktör för satsningen.

Samtidigt lanseras flera nya influencers: Chrystelle Eriksberger, Kristin Zetterberg och Femme BLK har nu anslutit sig till Baaam.

– De har alla visat sig ha starkt inflytande på målgruppen när det kommer till inspiration och shopping. Och de kompletterar våra befintliga stjärnor väl. Nu når vi en ännu större del av Sveriges unga kvinnor, säger Sara Grundberg.

Allers digitala satsning Baaam är en mobil, social och digital medietjänst som inspirerar och engagerar användarna där de är, på deras villkor. Baaam har sedan starten i februari uppmärksammats för bland annat sina framgångsrika redaktionella kampanjer, bland dem #nailalönen och #prataomabort. Baaam har nominerats till ett flertal priser, bland annat Årets digitala tidskrift.

Se hela lanseringsvideon här!