FAB Media fortsätter sin satsning på att inspirera och engagera unga kvinnor. Nu genom att värva influencern Flora Wiström.

– Flora är medveten, smart och modern – en perfect match för oss, säger Sara Grundberg, digital innehållschef på FAB Media.

Flora Wiström har en bakgrund som författare, illustratör, bloggare och poddare. Närmast kommer hon från Metro Mode. Tidigare i år gav hon ut sin debutroman ”Stanna” på Bonnier Carlsen. I bloggvärlden har Flora Wiström funnits sedan 2007.

–Jag ser fram emot att bidra med en personlig och trovärdig röst och hoppas kunna inspirera och väcka nya tankar. Vi når en grupp som ska tas på allvar, säger Flora Wiström.

FAB Media når varje vecka hundratusentals unga kvinnor med varumärkena Frida, Chic, SOLO och ShapeUp. Bolaget har uppmärksammats stort under den senaste tiden efter bland annat dubbla priser på Tidskriftsgalan och flertalet framgångsrika redaktionella kampanjer som till exempel #jaggillarmig och #hållintekäft.

Nu stärker man upp sitt arbete med influencers. Sedan tidigare jobbar FAB bland annat med influencers som Caroline Sandström, Angelica Eldh, Emelie Ekman och Angelica Aurell.

– Flora är ett välkommet tillskott för våra varumärken. Hon är en inspirerande multitalang som sticker ut i floden av influencers, säger Sara Grundberg.

För mer information, vänligen kontakta:
Sara Grundberg, digital innehållschef på FAB Media 
Telefon: 072 994 89 31 email: [email protected]