När det blåser hårt på tidskriftsmarknaden och det talas om ras för print går FEMINA mot strömmen. Vid årsskiftet ökar Sveriges största magasin för kvinnor utgivningstakten och går från 12 nummer årligen till 14 nummer. Anledningen är den starka försäljningen av både lösnummer och annons. I senaste Orvesto ökade dessutom FEMINA sin räckvidd med hela 13 procent.

– Vi på redaktionen har i flera år utvecklat och satsat på ett innehåll som ska tilltala vår målgrupp. Vi känner våra läsare och skräddarsyr materialet så att det ska passa dem. Och det fantastiska är att FEMINA går hem på alla plattformar, säger chefredaktör Ulrika Norberg.

Magasinet är marknadsledande i print men har samtidigt fått en allt starkare position digitalt. Det senaste året har webben ökat dramatiskt, med hela 50 procent. I dag har femina.se 120 000 unika besökare per vecka och 330 000 sidvisningar per vecka. 

Det ligger hårt arbete bakom siffrorna och en väl grundad kännedom om målgruppen, både när det gäller print och digitalt. Det är ett långsiktigt tänk som ger resultat på alla fronter, säger Ulrika Norberg.

På senare tid har varumärket även värvat två viktiga influencers: Radioprofilen Titti Schultz och fotografen/inredningsstylisten Sofia Vusir Jansson, också känd som Mokkasin.

FEMINA är Sveriges största magasin för kvinnor med en räckvidd på 191 000 och en upplaga på 86 600 ex.

Ulrika Norberg tillträdde som chefredaktör 2007 och har tidigare varit chefredaktör för ELLE, ELLE Decoration, ELLE mat & vin och Hus & Hem.

Sveriges största magasin för kvinnor blir ännu större!

För mer information kontakta chefredaktör Ulrika Norberg 08-57 80 00 00.