Frida Förlag bygger eget säljteam och tillsätter nya tjänsten försäljningschef

Johan Freiholtz tillträder tjänsten som försäljningschef med ansvar för Frida
Förlags annonsförsäljning och kreativa kundsamarbeten.

Frida Förlag förstärker nu sin organisation med en dedikerad försäljningschef. Till den
nyinrättade tjänsten rekryteras Johan Freiholtz som närmast kommer från Schibsted där han
jobbat i nio år som Key Account Manager, Senior Account Manager och försäljningschef på
Aftonbladet.

– Vi har en fantastisk relation till vår målgrupp och kommer nu på allvar att kunna hjälpa våra
kunder att nå dem och på riktigt göra skillnad. Johan har gedigen erfarenhet av digitala
affärer och dessutom ett enormt driv. Med honom på plats fortsätter vi vår resa med målet att
ytterligare sätta affären i fokus, säger Anders Juhlin, vd på Frida Förlag.

Den nya tjänsten är ett viktigt led i Frida Förlags offensiva strategi att bli det
marknadsledande sociala och digitala medieföretaget för tjejer och unga kvinnor.
Rekryteringen av Johan Freiholtz är den första av flera försäljningstjänster, målsättningen är
att har ett säljteam på plats i augusti.

– Frida Förlag har en otroligt spännande resa framför sig och en målgrupp som verkligen är
framtidens köpare. Nu satsar vi stenhårt på att göra ännu mer nytta för våra kunder genom
större kreativa samarbeten på plattformar där vår målgrupp är, säger Johan Freiholtz,
tillträdande försäljningschef.

Genom varumärken som FRIDA, CHIC, SOLO, VECKANS NU! och ShapeUp har Frida
Förlag en mycket stark relation till målgruppen unga kvinnor och når varje vecka
hundratusentals tjejer och kvinnor med inspirerande och engagerande innehåll – digitalt,
socialt, med poddar, event och i print. Som exempel har FRIDA PLAY på kort tid blivit en
succé med 300 000 visningar i veckan.