Guld till Aller Media i Magnet Awards

A Nyheterna, Aller Medias interna nyhetsprogram, vinner guld i kategorin Kultur & Engagemang.

Magnet Awards arrangerar årligen SM i Employer Branding, en tävling som hyllar arbetsgivare som tagit fram de bästa kommunikationslösningarna för att stärka sitt arbetsgivarvarumärke, bygga intern stolthet och skapa en inspirerande medarbetarkultur. Priset utses av en jury med företrädare från näringslivet.

Aller Media tävlade i kategorin Kultur & Engagemang med det interna nyhetsprogrammet A Nyheterna, som direktsänds till alla medarbetare varje fredag. Juryns motivering lyder:

”Med små & interna medel skapades en kommunikationsplattform & kanal där alla medarbetare blir engagerade och delaktiga. Ett format för allt från allvar, inspiration, information av pågående projekt till skoj – ett format som känns helt i linje med företagets riktning och som samlat en splittrad organisation till att bygga en stark VI-känsla. Juryn är inte förvånad att ni ökat er eNPS med 71 punkter!”

– Det här är ett pris som vi är extra stolta över eftersom det är ett pris till hela organisationen. Tack och grattis till alla fantastiska medarbetare som varje vecka bidrar in till programmet med energi, inspiration och idéer. Det här guldet är ett verkligt bevis på vår fina tillsammanskultur. Jag är säker på att formatet också starkt bidragit till våra fina ekonomiska resultat, säger Lotta Cederbom, Vd Aller Media.

Läs mer om årets vinnare.