Hösten 2015 bildade Aller media sin första helt digitala redaktion, med fokus på varumärken som ELLE, Café, MåBra och Femina. I vintras sjösattes en digital redaktion även i Malmö för att stärka Aller medias familjevarumärkens digitala journalistik. Nu fortsätter den digitala storsatsningen – senaste rekryteringen är Jenny Holmqvist, 38, som är nytillträdd redaktionschef på Aller medias digitala redaktion i Stockholm.

Jenny Holmqvist kommer närmast från jobbet som webbredaktör för Expressens sajt Allt om Resor. Inom Expressen har hon tidigare haft en rad olika roller under tolv års tid – bland annat som nöjeschef för Expressen.se och som redaktör och programledare på Expressen TV. Hon har också deltagit i ett större utvecklingsarbete av Expressens magasinssajter.

– Vi är jätteglada att Jenny börjat hos oss med ansvar för våra viktiga onlinereportrar och det innehåll de skapar. Vi har växt väldigt snabbt sedan vi startade – totalt är vi nu över 30 redaktörer och journalister som jobbar online first inom Aller media i Stockholm och Malmö. Det ställer nya krav på struktur och ett ännu snabbare och mer synkroniserat ”news room”-samarbete mellan Stockholm, Malmö och våra många varumärken. Med sin gedigna bakgrund inom nöjes-, nyhets- och featurejournalistik är Jenny helt rätt person för det uppdraget, säger Jens Stenberg, digital innehållschef på Aller media.

– Det ska bli spännande att få vara en aktiv del av Aller medias digitala framtid. Jag ser fram emot att tillsammans fortsätta skapa innehåll i framkant och utveckla några av Sveriges starkaste och roligaste livsstilssajter, säger Jenny Holmqvist, digital redaktionschef på Aller media.

För mer information, vänligen kontakta:

Jens Stenberg, digital innehållschef, Aller media

Telefon 08-57 80 13 15eller email: [email protected]

Jenny Holmqvist, digital redaktionschef, Aller media

Telefon: 070-994 58 41eller email: [email protected]