Lena Andersson har utsetts till ny chefredaktör för varumärket Året Runt. Lena tillträder i januari 2017 i samband med att Aller media skapar ett kreativt centrum för familjevarumärkena i Malmö.

Lena Andersson började vid Aller media första gången 1984 har sedan 2009 jobbat med Allers fackmaterial, de senaste sex åren som fackchef.

– Lena Andersson är en fantastisk journalist som har en enorm erfarenhet av familjetitlar och kan målgruppen bättre än de flesta. Hon kommer fortsätta utveckla Året Runt och föra tidningens stolta traditioner vidare och blir en väldigt viktig medarbetare i vårt fortsatta arbete med att vara marknadsledare, säger Martin Kroon, publicistisk direktör på Aller media.

Lena Andersson efterträder Eva-Stina Sandstedt som varit chefredaktör för Året Runt under de senaste tio åren. Lena kommer också att ta över chefredaktörskapet av Glutenfritt.

– Det känns oerhört spännande att få vara med om att etablera vårt familjevarumärke Året Runt i Malmö. Jag ser framemot att föra traditionen vidare och att fortsätta göra en glad, inspirerande veckotidning som läses av otroligt många kvinnor varje vecka. Jag är riktigt stolt över att få detta uppdrag och känner en ödmjukhet inför att få vara med om att ta Året Runt mot 2020-talet, säger Lena Andersson.

Året Runts allra första nummer kom ut för första gången 1946 och har idag en upplaga på ungefär 130 000 per vecka och en räckvidd på 298 000 läsare. Året Runt växer också digitalt med närmre 120 000 sidvisningar och 53 000 unika besökare i veckan på aretrunt.se.

För mer information, kontakta:
Martin Kroon, publicistisk direktör, Aller media
[email protected], telefon: 042-17 35 06

Lena Andersson, Aller media:
[email protected] telefon: 042-17 35 55