Vilken är din bakgrund?

Jag har en examen i språk- och kulturvetenskaper från Lunds universitet och en examen från journalisthögskolan i Göteborg. Utöver det har jag pluggat språk i Spanien (Salamanca) och England (Cambridge).

Efter ett knappt år på lokaltidningen Ystads Allehanda fick jag jobb som redaktör på tidningen Ridsport, en tidning för hästintresserade. Där började jag även jobba digitalt vilket förde mig till jobbet som digital redaktör för iform.se på Bonnier Publications nordiska kontor i Köpenhamn.

Hur kom det sig att du började jobba på Aller media?

Efter sju år i Danmark längtade jag efter att jobba i Sverige igen och samtidigt som jag började se mig om efter nya möjligheter i Sverige dök det upp en annons på Monster.se där Aller media sökte efter digital redaktör till allers.se. Redan efter första mötet med redaktionen föll jag pladask för varumärket och de möjligheter som finns framåt för en titel som Allers; men också många av våra andra varumärken.

Vad gör du på Aller media?

Jag jobbar nu som digital kommersiell redaktör med fokus på våra varumärken med e-handel.

Varför valde du Aller media?

Aller media genomgår en superspännande och utmanande förändring som är fantastiskt rolig att vara del av.

Vad är mest utvecklande med ditt jobb just nu?

Att jag får vara med och bygga upp och forma något helt från grunden.

Kan du beskriva Aller media som arbetsgivare med tre ord?

Inkluderande, vänskaplig och open minded.

Vad är det bästa med att jobba på Aller media?

Utmaningarna och att känna att man får gehör för sina idéer!

Kan du tipsa om något från något/några av Aller medias varumärkens innehåll som du tycker alla borde upptäcka?

Familjetidningarnas reportage är outstanding, recept-appen Stowr är oumbärlig och Baaam lyfter så många viktiga frågor att det är svårt att välja ett. Och sedan är jag svag för Hänt-tjejernas fantastiska inslag på Instagram Stories.