Vill du lära dig mer om
den kvinnliga målgruppen?

Vi når flera miljoner kvinnor varje år – många av dem har vi kontakt med flera gånger om dagen. Som ett av Sveriges största mediehus har vi stor kraft att påverka. Det är ett privilegium men också ett stort ansvar. Vi vill ge kvinnor ett rikare liv. Därför ställer vi frågor, lyssnar och bidrar med den kunskap vi har.

 

SHE REPORT

She Report är en återkommande rapport som vi på Aller Media har skapat för att förstå hur kvinnor tänker, känner och agerar i olika aktuella frågor. Vi hoppas att du som läser She Report får ett användbart verktyg som hjälper dig att nå, förstå och lär dig mer om Sveriges kvinnor.

RELATIONER, NÄRHET OCH ENSAMHET

98 procent av Sveriges kvinnor tycker att det är viktigt med vänskapsrelationer. Det finns vissa generationsskillnader i vad vi för-väntar oss och vill få ut av våra relationer men i grunden handlar det om samma sak: bekräftelse och tillit i olika former. Men hur skapar man en hållbar vänskapsrelation? Hur hör vårt mående och våra relationer ihop med varandra? Och hur ser relationen till oss själva ut?

Allt detta och mycket mer kan du läsa i årets She Report.

VÅRA RAPPORTER


Att hitta hem

Sveriges kvinnor känner starkt för sina hem. 9 av 10 kvinnor är intresserade av sina hem och lika många är intresserade av att inreda dem. Men vad är det som gör ett hem till ett hem? Vad är viktigast? Hur mår man i hemmet? Var hittar man inspiration?Allt detta och mycket mer kan du läsa i den tredje delen av årets She Report här.

Mat som identitetsmarkör

Mat är starkt förknippad med identitet, status och kultur. Vad är det som påverkar kvinnors matval? Vad äter vi helst? Vad väljer vi bort?

Den andra delrapporten i She Report 2023, Mat som identitetsmarkör, visar att matintresset är starkt och förenar Sveriges kvinnor oavsett ålder. Nästan alla kvinnor uppger att de är intresserade av mat. Samtidigt tycker 1 av 5 kvinnor att mat är en stress i vardagen.

Den ekonomiska hälsan

Drygt nio av tio kvinnor påverkas personligen av det rådande ekonomiska läget och den ekonomiska peppen är milt sagt låg just nu. Det är tydligt att när vi tvingas dra åt den ekonomiska svångremmen så behövs det en motvikt. Något som inte handlar om att spara eller strama upp. En liten guldkant helt enkelt. Exempel på vad kan du läsa om i den här rapporten.

Kvinnor 50+

Kvinnor 50+ är köpstarka, arbetsglada och befinner sig i den tiden av livet då man är mer trygg i sig själv, känner mindre stress och har en mer tolerant samt förlåtande syn på sig själv och sin omgivning. I denna She Report behandlar vi insikter om åldersparadoxen, köpbeteende, valet 2022, klimakteriet och karriär.

Hållbarhet, livsstil och identitet

Tema hållbarhet? Igen? Är vi inte klara med det här ämnet nu? På Aller Media tycker vi inte det. Det här är bara början! I den här rapporten tog vi reda på vad Sveriges kvinnor tycker, tänker och förväntar av såväl sig själva som av andra när det handlar om hållbarhet.

Kvinnor & Selfcare

Selfcare, välbefinnande, egentid… Vad är egentligen selfcare och vad innebär det? Varför är det viktigt? Vad bidrar det med i våra liv? Vi ställde frågan till Sveriges kvinnor.

Kvinnor & Ekonomi

Oavsett om vi gillar det eller inte så präglas våra liv av pengar i olika former. Vissa ekonomiska val är så små att vi inte tänker på dem, andra beslut ger oss magont eller rent utav eufori. Det påverkar våra liv idag och i framtiden. Därför har vi valt att djupdyka i vad Sveriges kvinnor känner, gör, vill och drömmer om i relation till sin privatekonomi.

Tid för en ny generations mamma

Hur är det att vara mamma på 2020-talet? ​I vår tredje She Report undersöker vi frågor om den nya generationens mamma, deras relation till det nya digitala landskapet och hur man hittar gemenskap i mammarollen utan pekpinnar och skuldbeläggande kommentarer.

Kvinnor, karriär & balans

Hur får vi allt att gå ihop? Jobbet, karriären, familjen, träningen, maten, aktiviteterna, födelsedagarna, semestrarna, källsorteringen, svärföräldrarna, kärlekslivet… Vi ställde frågan till Sveriges kvinnor och tog reda på om det ser olika ut beroende på ålder, utbildningsnivå och möjlighet att påverka sina arbetsuppgifter.

Hållbar konsumtion

Konsumtion är ett ständigt aktuellt ämne som i vår tid är tätt förknippat med miljö- och klimatfrågan. Samtidigt är mode, inredning och skönhet starka identitetsmarkörer som knappast kommer att sluta konsumeras. Hur tänker och resonerar Sveriges kvinnor kring dessa frågor?