Aller media förstärker annonsorganisationen med nya profiler

Som ett led i Aller medias arbete med att anpassa organisationen efter dagens snabbrörliga medieklimat, har annonsavdelningen fått en ny utformning. Avdelningen består idag av två enheter med Key Account Managers där den ena riktar sig mot mediebyråer och den andra till direktkunder. Nu förstärker företaget sin annonsavdelning ytterligare.

- Vår målsättning är att vara våra kunders starkaste samarbetspartner genom att gå i bräschen för branschutvecklingen. Med våra starka varumärken i ryggen fortsätter vi nu att utveckla vårt erbjudande genom att ta in fem starka namn med gedigen erfarenhet av att sälja stora komplexa affärer över alla plattformar, säger Maria Karlsson, försäljningschef på Aller media.

Stefan Andersson
Kommer senast från Expressen där han har jobbat som försäljningschef under flera år. Stefan har även lång erfarenhet av mediebyråer då han arbetat både på OMD och MediaCom. På Aller media jobbar Stefan som teamleader för mediebyråteamet.

Azra Husetic
Har lång erfarenhet från Expressen, bland annat som försäljningschef. Hon kommer senast från en roll som säljkonsult. Azra ingår i mediebyråteamet.

Lena Swanström
Lena har lång erfarenhet av försäljning inom print, magasin, online, mobil, webb-TV, nativekampanjer och programmatiska affärer. Hon har sedan 2006 jobbat som KAM på Expressen, både som ansvarig för byråer samt direktkund. Lena ingår i mediebyråteamet.

Patrik Nilsson
Patrik kommer senast från en roll som Senior Media Manager på Expressen. 2015 var Patrik en av finalisterna i kategorin årets säljare i Media Mecca Awards. På Aller media ingår Patrik i mediebyråteamet.

Maria Ingels
Har erfarenhet från TV4, IDG och Dagens Industri. Maria har flera framgångsrika affärer inom olika kanaler på sin meritlista och har även erfarenhet av utlandsförsäljning. Maria kommer närmast från en tjänst som säljkonsult inom Bonnier Business Media. Maria ingår i direktkundsteamet.

Sedan tidigare har Aller media gjort flera framgångsrika satsningar för att bredda erbjudandet inom bland annat native, influencers, programmatic och event.