Aller media fortsätter att rekrytera influencers till sina varumärken ELLE Decoration och ELLE i form av inredningsprofilen Amelia Widell, beautyredaktören Emma Unckel, modebloggaren Linn Eklund och träningsexperten Alexandra Kamperhaug.

Amelia Widell är sedan länge känd i inredningsbranschen och har arbetat som fotograf och stylist i många år. Hon är också entreprenör och driver möbelföretaget Meli Meli Home. Nu flyttar hon sin inredningsblogg till elledecoration.se.

– Det känns så roligt att flytta till ELLE Decoration eftersom det är en plattform som jag verkligen tycker om och inspireras av dagligen, säger Amelia Widell.

ELLE Decorations digitala plattformar växer stadigt, både i trafik till sajten och till de sociala kanalerna, @elledecorationse har i dag över 130 000 följare på sitt instagramkonto.

– Vi är jätteglada att kunna knyta till oss ännu en stark inredningsprofil. Med sin färgstarka personlighet och inredningsstil kommer Amelia vara en stor källa till inspiration för alla våra läsare och följare i sociala medier, säger Sara Ångström Burling, digitalt ansvarig på ELLE Decoration.

Även ELLE knyter till sig nya bloggare, bland annat stylisten Emma Unckel som redan är knuten till magasinet som beautyredaktör. Nu får hon en egen digital kanal på elle.se. Fler nya influencers på ELLE är modebloggaren Linn Eklund som närmast kommer från Metro Mode, samt träningsprofilen Alexandra Kamperhaug.

– Det känns roligt att rekrytera in nya profiler inom våra största och viktigaste områden på elle.se; mode, beauty och livsstil där träning är en viktig del, säger Lisa Arnell, digitalt ansvarig på ELLE.

Aller media rekryterar nya stjärnor för att möta den stora efterfrågan på influencer marketing just nu.

– Försäljningen på våra starka varumärken ökar kraftigt och det är glädjande att vi nu har en organisation som kan hantera alla förfrågningar, säger Hannah Sjöström, head of influencer marketing på Aller media.

Aller medias team för influencers består av säljspecialisterna Ida Antebro och Alicia Sternin, samt produktionsledaren Sandra Koivusaari.

Trafikmässigt ökar också bloggarna på både elle.se och elledecoration.se, i takt med att hela sajterna växer.

– Det talas ofta om bloggdöden och att andra sociala medier har tagit över, men det gäller inte sajterna i ELLE-familjen. Istället ökar alla bloggare sin trafik. Det är ett viktigt kvalitetsmått så klart, inspirerande influencers med relevant content kan alltid nå ny publik, säger Hannah Sjöström.

Här hittar ni de nya bloggarna:

http://ameliawidell.elledecoration.se/

http://emmaunckel.elle.se/

Linn Eklund och Alexandra Kamperhaug börjar på ELLE i nästa vecka.

Aller medias sajter når i dag över 2 miljoner unika besökare. Siffrorna för ELLE är 291 000 unika samt 111 000 unika för ELLE Decoration enligt senaste mätningen i KIA Index.